27 september 2007

Bokbeställning

Jag gillar böcker. Jag läser mycket och har för det mesta några stycken böcker på gång samtidigt. Besvärligt? Ja.

Idag har jag beställt tre böcker från tyska Amazon.
Der Jäger av Andreas Franz
Jung, Blond, Tot också av Andreas Franz
Das Parfum: Die Geschichte eines Mörders av Patrick Süskind

Leveranstiden är ganska lång tycker jag. Den beräknas till någonstans mellan 5:e och 10:e oktober. Tur att jag har en hög med olästa böcker hemma som jag köpte på kampanj hos Bokus i somras.

Böckerna från Tyskland får jag betala 6 EUR i frakt för förutom att styckpriset för dem är högre än för pocketböcker i Sverige. Svenska bokpriser är nog rätt ok, åtminstone när det gäller pocket på nätet. Och dessutom kan jag ju få det hemlevererat gratis från Adlibris om jag beställer få böcker per order (så att paketet inte blir för stort/tungt). Men de böcker jag ville ha fanns varken på Adlibris eller Bokus så det fick bli tyska Amazon. Jag har beställt därifrån en gång tidigare och det funkade bra.