30 september 2007

Förberedelse för Paris

Jag har börjat samla in lite info nu inför Parisresan. Vi har väl egetligen inte haft någon direkt plan för resan dit. Kort tid blir det ju. Men nu har jag lite saker på gång i alla fall.
Geocaching - fem stycken har jag plockat ut nu från geocaching.com. Två i Montmartre, två i Jardin Luxembourg och en... tja, var var det den var nu då... någonstans mitt i. Jag får kolla upp det.
Och sedan ska vi till Place des Vosges och titta, dels för att det är Maigret område och dels för att jag läste någonstans nyligen att det var någon som sa att det var det finaste stället i Paris... Man undrar ju.
Katakomberna är vi inne på att besöka också. Jag har aldrig varit där, men det låter ju spännande. Kanske för spännande? Picassomuseet, kan det vara något? Och så någon stor bokhandel.
Se där en del att börja med i alla fall.
Äta ska vi ju också. Men det får bli vad som finns till hands för stunden - det är inget vi planerar.
Lilla Fuji FinePixkameran ska få följa med den här gången. Nikon får stanna hemma.
Här skulle jag nu lagt in en snitsig Parisbild - men jag tror faktiskt inte att jag har någon egen digitalbild som visar något som jag vill ha med här. Så det blir bildlöst.