24 september 2007

Till Paris, till Paris vill jag rida på en gris

Har just bokat hotell i Paris via Venere. Vi ska åka dit över helgen om några veckor. Jag fick den här Parisresan i födelsedagspresent för ett tag sedan (men jag får ordna resan själv eftersom jag tycker det är roligt).
Vårt "vanliga" hotell är fullt och dessutom har det blivit jättedyrt lite plötsligt så där. Så nu ska vi prova på något annat. Jag har hittat ett som får bra recensioner och/men ligger i utkanten av stan. Då blir det lite annorlunda mot de senaste gångerna vi har varit där.
Det är faktiskt ganska precis ett år sedan vi var i Paris senast (ok i november förra året var det). Då åkte vi också över helgen och sysslade med geocaching. Kul! Vi hamnade på ställen där vi definitivt aldrig skulle ha gått annars. Får se om vi ska geocacha lite den här gången också. Jag ska i alla fall ta mig en titt på var det kan finnas gömda "skatter".
Har ni geocachat någon gång? Men hjälp av ledtrådar, karta, gps och koordinater letar man efter "skatter" (t ex en filmburk med innehåll - roligare än det låter), som finns gömda på ställen där ingen annan än invigda ska kunna upptäcka dem. Det här finns i väldigt många länder. Vi har geocachat på en del ställen runt ikring här hemma, i Paris och i närheten av Sorrento i Italien. Vi har väl hittat mellan 25 och 30 cachar så vi är fortfarande nybörjare