15 oktober 2007

EFIT Söndag 14 oktober

Idag är det EFIT-dag och också hemresedag från Paris där jag har varit över helgen på minisemester.

Så här var det på hemresan:

Klockan 8

Packar ihop den minimala packningen i ryggsäcken. Jag åker alltid med så liten packning som möjligt. Gillar inte att bära.

Klockan 9

Hotellfrukosten var jättegod. Allt som jag kunde önska mig fanns. Lite skillnad mot min vanliga morgonmüsli.

Klockan 10

Väntar på tåget som på fem minuter ska ta oss in till Gare Saint Lazare. Prick tio ska det gå, sedan ska vi fortsätta med metron till Porte Maillot.

Klockan halv tolv

Sitter på bussen till flygplatsen Beauvais där Ryan Air flyger ifrån. Nu kostar bussbiljetten 13 EUR enkel. Rätt mycket tycker jag.

Klockan halv ett

Framme i Beauvais. Vi har redan checkat in online, så nu är det dags för lunch. Ser det inte aptitretande ut?

Klockan halv två

Vänta, vänta, vänta... Titta på folk... Man kommer ju så tidigt till flygplatsen när man tar flygbussen.

Klockan halv tre

Äntligen dags att åka iväg. Ryan Air har rationaliserat allt. Sätena går inte att fälla. Säkerhetsinstruktionen är fastklistrad på stolen framför. 1 euro = 10 kr. Och så försäljning av skraplotter på slutet av flygningen.

En stund senare

Utsikt över Holland, Danmark?

Klockan strax efter halv fem

Sitter i bilen på väg hem. Planet landade en kvart före tidtabell. Det verkar också vara Ryan Air-standard.

Strax före sex

Då var det bara den här delen kvar då - efterarbetet.