19 oktober 2007

Fredag

Standardfrågan på fredagar på jobbet är... "å vad ska DU göra i helgen, då?"
Då är det tydligen meningen att man ska berätta om alla fester man ska gå på och alla utflykter man ska göra och alla middagar man ska hålla och alla saker man ska köpa och hur mycket man ska renovera huset...
Jag blir så trött. Jag har inte alls planerat helgen, är bara glad att jag är ledig. Sedan ger det sig ju vad man gör, men jag gör tydligen inte "rätt" grejer för att det ska uppskattas runt fikabordet. Gillar man inte festa så ofta det bara går är man liksom från en annan planet.
Jag undrar varför dom frågar? Av ren artighet, eller kan dom inte komma på något annat samtalsämne? Det är kanske en betingad reflex - oj, det är fredag - då tar jag fram standardfrågan!
Snart är det i alla all dags för... ja, vad det nu blir.