24 oktober 2007

Ordlös onsdag - Skoldags


Bilden ingår i Ordlös onsdag hos Nejma i Marocko.

19 kommentarer:

  1. Jag gillar framför allt färgerna i den här bilden och linjerna såklart!!
    Den gör mig glad!

    SvaraRadera
  2. Oj, hur hittar man sin buss i den mängden.

    SvaraRadera
  3. Hur stor är skolan undrar jag.

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg bild, både motivmässigt och färgmässigt. Hur ska barnen hitta rätt? Eller chauffören?

    SvaraRadera
  5. Våra elevers bussar är också likadana allihop, men hem kommer dom. Fast jag tycker personligen att dessa gula bussar lyser upp tillvaron på ett trevligt sätt. Världen är ofta väldigt lika och ändå så olika.

    SvaraRadera
  6. Oj, vad jag gillar den här bilden! *ler igenkännande* Fast de chicken bus jag har sett (har inte varit i USA) har ofta varit målade i många färger och det har stått skyltar som ANTIGUA och CHICHICASTENANGO på dem. :)

    SvaraRadera
  7. Hahaha...härlig bild! vågar knappt tänka mig trafiken.

    SvaraRadera
  8. Men, vilken härlig bild! Såklart ska skolbussarna "sova" någonstans när skolskjutsen är över för dagen :)

    SvaraRadera
  9. Härlig komposition och färgsättning.

    SvaraRadera
  10. Tänk att det är framtidens kapital de fraktar. En värdefull last.

    SvaraRadera
  11. Onekligen värdefull last..en o annan buss där..

    SvaraRadera
  12. Ojoj...vilken buss var det nu jag skulle åka med;)
    Härlig bild från en ovanlig vinkel!

    SvaraRadera
  13. Härlig bild , var är den tagen någonstans? Precis som Pumita har jag åkt såna där bussar i centralamerika man sitter väl inte jättebekvämt under längre resor men ressällskapet var trevligt och landskapet vackert

    SvaraRadera
  14. Tack för alla snälla kommentarer. Den här bilden är tagen på en uppställningsplats för skolbussar på Coney Island, New York. Jag vet inte om bussarna stod där permanent eller bara över dagen, kul såg det ut i alla fall.

    SvaraRadera
  15. Jag gillar mängder av samma sak. Vilken fyndplats :)

    SvaraRadera
  16. Urläcker bild!
    Linjer, färg och former gör att den blir spännande - full av energi!

    SvaraRadera
  17. Mååååånga barn lär det gå in i alla dessa bussar, läcker bild!

    SvaraRadera
  18. Bra komposition! Gillar bilden jättemycket. Men är glad att jag inte måste köra bil där...

    SvaraRadera
  19. Skojig bild. Ovanligt perspektiv. Påminner mej om att jag måste gå och fota de marockanska skolbussarna någon dag. Dom är rätt lika de amerikanska men ändå inte...

    SvaraRadera