04 november 2007

Bästa strand

Nu är bästa stranden framröstad - för vilken gång i ordningen vet jag inte. Jag trodde att det var White Beach på Boracay som brukade vinna, men nu var det Tulum i Mexico som hamnade på första plats. Där har jag inte varit.
Några stränder som jag tycker är fina finns i Malaysia, ett favoritland för min del. Tre gånger har jag varit där, två gånger i Västmalaysia och en gång i Sarawak på Borneo.
Två dagar innan vi skulle åka till Malaysia första gången bröt Vivicus armen. Gipset gick från handen ända upp till armhålan = bad uteslutet. Nu är vi inte direkt en familj som tillbringar semestrarna på stranden och i vattnet, men det hade ju varit kul om han hade fått bada någon gång. Är man sex år så kan det vara kul att få bada i sydostasiatiska vatten. Nu fick han nöja sig med att bygga sandslott och sitta i strandkanten och se badbyxorna bli våta. En höjdare, tyckte han då.
Här är några bilder från fina stränder.

Bako nationalpark strax utanför huvudstaden Kuching i Sarawak, Borneo.


Pasir Penjang beach på Redang island utanför Malysias östkust.


Här är det vyn från vår "hydda" på Perhentian Besar.


En mycket lång och öde stand i Terengganu på Malaysias östkust.

3 kommentarer:

  1. Superfina bilder! Jag gillar också Malaysia (mest Tioman island), har inte varit på Borneo dock men skulle vilja åka dit En kompis till mig har berättat massor om Mt Kinabalu där han friade till sin fru på toppen :)

    SvaraRadera
  2. Tack för det! Stränder är ju för det mesta fina och då är det lätt att ta bilder. På Tioman har jag inte varit, däremot längre upp på östkusten. Frieri på toppen av Mt Kinabalu låter helt rätt. Det blev ja förstår jag eftersom du skriver "sin fru".

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder! Tulum är en värdig vinnare men jag måste säga att "dina stränder" kommer på delad första plats. ;)

    SvaraRadera