04 november 2007

Bästa strand

Nu är bästa stranden framröstad - för vilken gång i ordningen vet jag inte. Jag trodde att det var White Beach på Boracay som brukade vinna, men nu var det Tulum i Mexico som hamnade på första plats. Där har jag inte varit.
Några stränder som jag tycker är fina finns i Malaysia, ett favoritland för min del. Tre gånger har jag varit där, två gånger i Västmalaysia och en gång i Sarawak på Borneo.
Två dagar innan vi skulle åka till Malaysia första gången bröt Vivicus armen. Gipset gick från handen ända upp till armhålan = bad uteslutet. Nu är vi inte direkt en familj som tillbringar semestrarna på stranden och i vattnet, men det hade ju varit kul om han hade fått bada någon gång. Är man sex år så kan det vara kul att få bada i sydostasiatiska vatten. Nu fick han nöja sig med att bygga sandslott och sitta i strandkanten och se badbyxorna bli våta. En höjdare, tyckte han då.
Här är några bilder från fina stränder.

Bako nationalpark strax utanför huvudstaden Kuching i Sarawak, Borneo.


Pasir Penjang beach på Redang island utanför Malysias östkust.


Här är det vyn från vår "hydda" på Perhentian Besar.


En mycket lång och öde stand i Terengganu på Malaysias östkust.