23 januari 2008

Ordlös onsdag - På Storgatan


Fler bidrag i ordlös onsdag hittar du här.

21 kommentarer:

  1. Oj, vilken liv och rörelse och många olika arter av deltagare=)

    SvaraRadera
  2. Ingen stress där inte. Kul med kon som står där på Storgatan. :-)

    SvaraRadera
  3. Det är sån´t man kallar levande gatubild! ;-)

    SvaraRadera
  4. Allt en annorlunda Storgata... folktom! Men vilken underbart lugn mitt i "centrum". Ska se om jag kan ta en bild av "Storgatan" i Sevilla. Vilken kontrast!

    SvaraRadera
  5. Hoppas du kan scanna in bilderna från Indien, vill gärna se. Jag har en tusen frågor till dig känner jag!

    SvaraRadera
  6. Det ser betydligt lugnare ut än storgatan här hemma.Men et finns kanske ett annanslags stress där?

    SvaraRadera
  7. mera längtan väcks hos mig... resa och se andra kulturer.
    underbart!

    Kram
    Cattis

    SvaraRadera
  8. Får mig att tänka på hur olikt det är hemma på vår gata mot denna gata.

    SvaraRadera
  9. Å här gnäller vi över att det är ojämnt plogat på "lill-gatan"... =)

    SvaraRadera
  10. Gillar denna bildmiljö! Och bra komposition. En av mina favoritbilder idag.

    SvaraRadera
  11. Oj vad jag längtar till Ecuador när jag ser bilden... trots att det ser lite blött och regnigt ut. Är det i Otavalo eller däromkring?

    SvaraRadera
  12. Vilken spännande bild, fast det liknar mera en gränd:)
    Husen ger en härlig atmosfär!
    Nu blir jag nyfiken...vart är bilden tagen?

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig blandning av människor och djur =) Blir oxå nyfiken på vart bilden är tagen.

    SvaraRadera
  14. Nu vill jag resa! Härlig bild!

    SvaraRadera
  15. Hej och tack för alla kommentarer!
    Jag hoppar lite hit och dit bland mina sparade bilder och den här är från den gamla delen av staden Gyatse i Tibet inte så jättelångt från Mount Everest. Det var lugn och fin stämning där på gatan (som oftast i Tibet), men också jättesmutsigt.

    SvaraRadera
  16. Ja, det är så långt ifrån vår storgata man kan komma. Spännande foto!

    SvaraRadera
  17. Ajdå, så det var inte Ecuador... men gatorna ser ungefär lika fina ut. ;)

    SvaraRadera
  18. Pumita: Ja, det är verkligen lite samma stuk på dom. Och också dragen i anskiktena påminner iblna mycket om varandra vad gäller tibetaner och equadorianer.

    SvaraRadera