02 juli 2008

Utmanad

Pumita har utmanat mig.
Då ska vi se vad som gäller... Läsa reglerna.... kolla frågorna... Utmana andra....
Ja, men det fixar sig nog - det svåraste blir ju det sista för sådana här utmaningar tenderar att kretsa runt i de bloggar man själv läser.
OK

Jag kopierar reglerna och frågorna från Pumita.

Regler:
- Beskriv först reglerna
- Svara på alla frågor
- Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din
- Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag
Dagen är fortfarande ung, så det får bli saker som fortfarande står på min att-göra-lista-lista för dagen:
- Eftersom jag inte har semester än utan ska jobba, så står det på listan att titta över reklamationerna i Danmark för juni
- Lägga in en bild för Ordlös onsdag
- Räkna efter hur mycket pengar jag ska växla in för semestern
- Gå en runda med Vivicus i eftermiddag.
- Byta plåster på lillfingret för det jag har nu är vått.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
För 10 år sedan hade jag precis bytt jobb och slutat pendla per tåg varje dag. Skönt! På sommarsemestern var jag i Österrike. Tog flyget till Wien och åkte sedan runt lite per tåg. Vivicus var 4 år och det var det enda året hittills som han bara var utanför Sverige en gång.

Ställen du bott på?
Jag har bott i tre olika städer i Sverige och på ett ställe i Norge och ett i Belgien.
Jag trivs bra där jag bor nu.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
Svårt att säga. Jag drömmer inte direkt om att ha en massa pengar. Men om jag nu skulle hitta på något...
- Jag skulle sluta jobba här och i stället disponera min tid som jag ville.
- Jag skulle resa mycket mer, både ensam och i grupp. Kanske bo ett tag på olika ställen. Se och lära mig mycket.
- Jag skulle bidra till olika projekt för att hjälpa andra som behöver det. Genom Barnfonden har jag två fadderbarn, de behöver nog ett bidrag. Och microlån tycker jag är en bra grej, där skulle jag kunna hjälpa till med pengar. Och UTBILDNING och skolor i fattiga länder- där behövs det pengar. Alltså - världsförbättrare.
- Jag skulle se till att Vivicus har pengar så det räcker
- Och så skulle jag skaffa ett macroobjektiv och ett stativ och gå på en fotoutbildning.

Hm, vad blev det där nu då?

Personer du vill veta mer om
Jag är så glad att jag har upptäckt att det finns en massa bloggar. Och alla är olika med sin egen speciella stil. Ibland tror jag att jag känner personen som skriver, trots att jag egentligen inte har en aning om vem det är. Så det är många som jag är nyfiken på. Jag ser också att vi rör oss i ungefär samma kretsar så just nu är det många av de som är utmanade som jag också är nyfiken på.
Jag passar på att utmana Krokofanten i Frankrike, Sandbarnet, Elisabeth, Zoey och Sarah. Reglerna säger visserligen sex personer men här blev det visst fem.