23 augusti 2008

Mer utsikt från hotell

Jag spinner vidare lite på det här med utsikt från hotell.
Jag blev inspirerad av Pumitas hängmatta och kom att tänka på att jag har en bild med en hängmatta utanför "min" hydda i Ecuador. Min var den i tre nätter, medan jag och ett gäng utforskade regnskogens mysterier.Hängmattan användes mest av Vivicus. Jag själv lyckades faktiskt ramla ur den. Eller rättare sagt, jag kom inte ens i den, utan ramlade i själva iklivningsögonblicket. Ställer mig helt frågande till hur det gick till.

Bilden är tagen inifrån rummet ut mot den smala verandan och regnskogen där utanför. Närkontakt, kan man säga.

4 kommentarer:

  1. Härligt att bo så nära växtligheten. Tänk att jag aldrig skulle våga mig på att göra en sådan resa men vad modig Du är!

    SvaraRadera
  2. Ja du, det är en konst att kliva in i en hängmatta och hålla sig kvar. En gång när jag gjorde det var mattan så långt ner att min ända nuddade marken. Jag blev inte så välhängd. *asg*

    När jag var i Amazonas hade vi en hängmatta inomhus i hyddan där "köket" var. Där låg grabbarna (inte så små, 15-18 år gamla) skavföttes och snackade efter maten.

    SvaraRadera
  3. Annelih: Jo, det var läckert att vara så nära. Ljuden var ju fantastiska hela tiden. Men modig... njaä... det tycker jag inte man behöver vara.

    Pumita: Haha. Det gäller att inte hoppa i hängmattan för snabbt alltså. Att plötsligt stöta i golvet måste göra sååå ont.
    Jag skulle gärna ha en hängmatta här hemma, men jag kan inte klura ut var jag skulle ha den. Har inget bra att fästa den i.

    SvaraRadera
  4. Jag har gjort samma sak som pumita, hamnat i en hängmatta som går ända ner till marken :)

    Och vart man ska sätta en hängmatta: OM lägenheten jag bor i skulle ha balkong skulle jag sätta dit en hängmatta i juni och ha ute hela sommarn!

    SvaraRadera