09 augusti 2008

Mitt år

Förra sommaren köpte jag en kalender som gick från juli 07 - juni 08. Den passade mig jättebra. Mycket bättre än en vanlig kalender med bryt vid nyår.

Så den här sommaren skaffade jag en motsvarande. Den känns mer anpassad efter hur jag upplever året än en traditionell kalender. Efter sommarens semester är det dags för nästa arbetsår som varar till nästa sommar. Förhoppningsvis inte i en enda följd utan med trevliga avbrott här och där. Men i stort sett går mitt år från sommar till sommar.

4 kommentarer:

  1. Jag är precis tvärtom och vill gärna ha årskalendrar - vilken tur att vi alla är olika och att det finns de som passar alla olika smaker :D

    SvaraRadera
  2. Jag gillar skarpt att det är olika! Och så är jag glad att jag har hittat min variant. :)

    SvaraRadera
  3. Låter perfekt! Fast mitt år går från semester till semester och den infaller inte samma datum varje år. ;D

    Jobbmässigt är det klart bättre med en årskalender men vem har sagt att det ska prioriteras högst. ;)

    SvaraRadera
  4. Så är vi två; jag kör också med "skolkalendrar" även om det var många år sedan jag satt i skolbänken. Men visst är det så, att det nya året startar där någon gång i slutet av sommaren?! ;-)

    SvaraRadera