01 september 2008

Utan ord


Fler bilder Utan ord finns hos Pumita.

18 kommentarer:

  1. Åh, Amazoonas! tänkte jag när jag såg bilden... sedan tittade jag närmare: Men vad är det för tak på kanoten? Det måste vara Asien istället. Jo, det är Ecuador iaf såg jag på etiketterna.

    Precis så där såg det ut i Etsa-byn där jag bodde. Vi diskade och tvättade vid floden - och badade också. Då blev jag biten av 1536487 sandloppor! Aschh, det gör jag inte om.

    SvaraRadera
  2. Amazonas javisst!
    Sandloppor - blä, det kliar så förbenat! Men det träffade jag inte på här som tur var. Jag har blivit så biten vid andra tillfällen, så det är min stora skräck nu.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild! Dit vill jag resa :)

    SvaraRadera
  4. Och det är finare i verkligheten. Då hör man alla ljud också. :)

    SvaraRadera
  5. Ibland kunde man önska att vardagspysslor kunde få ta lite mer tid.
    Men inte vill jag byta våra förföder som släpade tvätten till iskalla sjöar.
    Vackert foto!

    SvaraRadera
  6. Ja, instämmer. En mycket härlig bild... en plats att längta till!

    SvaraRadera
  7. Man undrar då verkligen vad man gör framför denna burken i ett svettigt underutvecklat europeiskt land när man kan njuta av friden vid floden... doppa tårna istället för att knappa på tangentbordet. Nejdå jag e nog bara trött. Men vilken underbart härlig bild. Jag har aldrig varit i Sydameroika, men det kanske börjar bli dags...

    SvaraRadera
  8. Vacker bild med alla färgerna!Men allt är kanske inte så idylliskt som vi tror eller?

    SvaraRadera
  9. Det ser så vackert ut men det är kanske inte alltid så roligt.

    SvaraRadera
  10. Visst är det väl enklare att ta hand om tvätt och disk och annat här hemma. Men de här omgivningarna överglänser alla tvättstugor och kök.

    SvaraRadera
  11. Jag känner dofterna ... hör vattnet porla ... är glad att jag slipper tvätta så här ... men har alltid beundrat de som gör det för att de alltid ser så rena ut, trots bristen på hjälpmedel!!!

    SvaraRadera
  12. Vilken vacker bild! Vardagsbestyr som vi gör över allt, men på olika sätt...Och det där sättet ser väldigt rogivande ut!

    SvaraRadera
  13. Tänkte också på Amazonas och precis som klimakteriehäxan tycker jag mig känna dofter , höra floden porla och kanske fåglar och apor skräna i träden som dom gjorde i regnskogen i Venezuela.

    SvaraRadera
  14. Väldigt fin bild, den säger så mycket även utan ord. Tack för kommentar hos mig //sarah

    SvaraRadera
  15. Hej!

    En vacker bild. Men att tvätta på detta sättet är inget jag drömmer om.

    SvaraRadera
  16. Så fridfullt det ser ut! men det är nog betydligt jobbigare än att slänga tvätten i tvättmskinen...Usch, vad bortskämda vi är!!!
    /Katarina

    SvaraRadera
  17. Ett sånt slit att sitta och tvätta så. Fin bild du har fångat...

    SvaraRadera
  18. Nej, tvätten tar lång tid som den tar, med maskin. Jag vill inte byta. ;-)

    //Erik i Katalonien

    SvaraRadera