08 september 2008

Utan ord

Fler bilder utan ord hittar du hos Pumans dotter.

16 kommentarer:

  1. Oj, vilken spännande bild! Vad är det han skriver... eller ritar? Häftig mundering. :)

    SvaraRadera
  2. Ja den är riktigt spännande ;O)

    SvaraRadera
  3. Tjusig man, men jag blir inte heller klok på vad han pysslar med.

    SvaraRadera
  4. Han kanske skriver nyårslöften?

    SvaraRadera
  5. Å, jag blir jättenyfiken på vad denna man gör, och vart han finns! Vilka fina kläder han har, och vilket vacker rum han ser ut att sitta i. Ritar han? Det ser ut som små figurer på hans papper.

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken spännande bild! Jag är lika nyfiken som alla andra.

    SvaraRadera
  7. Då berättar jag.
    Det här en av ca 70 schamaner hos Naxi-folket i Yunnan i Kina. Han håller på att skriva med den speciella dongba-skriften som bara schamanerna kan använda. Skriften består att ca 1400 tecken, eller snarare bilder och är mycket vacker.
    Jag lägger in en bild på skriften lite senare.

    SvaraRadera
  8. Åh vilken häftig bild och vilken klädsel. Jag hade aldrig lyckats gissa. Ska absolut komma tillbaka hit och titta på din bild av skriften han använder. är mycket nyfiken.

    SvaraRadera
  9. Nej, det hade jag aldrig kunnat gissa. Teckenen som han målar ser ju otroligt vackra ut! Kläderna är inte så tokiga de heller...

    SvaraRadera
  10. Wow, kul att se bilder sedan!

    SvaraRadera
  11. Jag säger som Pumita... WOW! Va spännande!!! Ska hålla utkik efter kommande bilder.

    SvaraRadera
  12. Var det bara jag som tänkte "oh, en vaxdocka"? Skyller på de ceremoniella kläderna.

    Intressant med ett skriftspråk som bara kan (vilket jag tolkar som "får lov att") användas av utvalda.

    SvaraRadera
  13. Vackert och intressant foto. Ha de gott!

    SvaraRadera
  14. I morgon går välden under.

    http://www.expressen.se/1.1293738

    Ja, vad var det jag sa.

    :o)

    Lûzgannon. Den OFELBARA bloggen!

    SvaraRadera
  15. Vilka fina färger det var i bilden!

    SvaraRadera
  16. En fantastiskt fin bild som väcker mersmak. Man bli ju så nyfiken på vad hans bildspråk betyder! Snyggt fotat!

    SvaraRadera