29 september 2008

Utan ord

Fler bilder utan ord finns hos Pumita.

14 kommentarer:

  1. Men vilken rörande bild...verkligen jättesöt liten tant. Men hon ser så fundersam ut...undrar vad hon tänker på.

    SvaraRadera
  2. Men lilla gumman...hon ser inte ut att vara mer än en tvärhand hög...Ja, hon ser lite bekymrad ut...

    SvaraRadera
  3. Så liten hon verkar och så bekymrad. Har hon eller ska hon handla?/Lis

    SvaraRadera
  4. Hennes ansikts uttryck säger mer än tusen ord. Verkar väldigt fundersam och så "tinivini".

    Krabborna smakade härligt med lite aioli till. Tack för kommentaren hos mig. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  5. JA, så liten så... dessutom verkar händerna deformerade. Är hon född sådan eller förvärkt? Bekymrad min för att hon har svårt att greppa o bära!?

    SvaraRadera
  6. Så fantastisk bild, säger mer tusen ord att titta på den lilla "gumman", så mycket den lilla kroppen troligen uträttat under många år!

    //annette

    SvaraRadera
  7. Hon ser inte lika glad ut som kvinnan på min bild. Jag ser Otavalo-halsbandet skymta under schalen.

    SvaraRadera
  8. Undrar hur gammal hon är?
    Svårt att veta då folk åldras så olika fort i olika kulturer.

    SvaraRadera
  9. Fantastisk bild , fast kvinnan ser inte glad ut och ger intrycket av att ha levt ett lite för hårt och fattigt liv. Känns som någonstans i Sydamerika och där är hon väl tyvärr inte ensam om att levt för hårt och fattigt. Sorglig men vacker bild

    SvaraRadera
  10. Ja, man kan verkligen undra vad den lilla gumman tänker på. Ser ut att ha levt ett hårt liv, härlig bild som väcker många känslor.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Så fin hon är, men hon ser inte riktigt glad ut. Livet har nog inte varit lätt för henne. Tänk om hon visste allt vi skriver om henne.

    SvaraRadera
  12. Jag vet inget om henne. Vi gick förbi varandra i utkanten av matmarknaden i Otavalo (snyggt Pumita!). Hon var så liten, så det kändes som att hon nådde mig till midjan ungefär. Och hon går kanske kvar där, medan jag har rest vidare.

    SvaraRadera
  13. Bilden är väldigt fin och startar många tankar...

    SvaraRadera
  14. Bilden får mig att tänka på ganska tuffa livsvillkor, men också någon som har sin värdighet kvar.

    SvaraRadera