21 september 2008

Veckans Fototriss - Kroppsdelar

Kroppsdelar är alltså ämnet för denna veckas Fototriss.

Tre helt olika varianter av kroppsdelar kommer här. Dom har ingen som helst koppling till vara, utom att de möjligtvis kan platsa under definitionen kroppsdelar.

Först en lite blyg, men nyfiken tibetansk pojke, som kikar in genom jakullstältets öppning på utlänningarna som sitter där inne. Sedan har vi en mamma noshörning med den lilla/lille bredvid sig. Mammans bakdel får väl representera kroppsdelen här. Sist en robot på Tekniska museet för några år sedan, med väldigt spännande och annorlunda kroppsdelar.


Fler kroppsdelar hittar du i Veckans Fototriss.

17 kommentarer:

  1. Härlig tolkning på temat!

    Elefantbaken blev min favorit;)

    Kram //annette

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder alla tre, min favorit blir den på Noshörningsmammans bakdel!

    SvaraRadera
  3. Noshörningsungen är helt klart sötast, men mamman har en GANSKA snygg rumpa! :-)

    Roboten var riktigt cool! Om den kan diska, staäda och laga mat är den välkommen hem till mej!!

    Ha en fin dag!!!

    SvaraRadera
  4. Jag håller på den rejäla men vackra noshörningsrumpan. Bakhasorna (lite kobent) var också snygga./Lis

    SvaraRadera
  5. Huva, den sista bilden var nästan hemsk. Noshörningarna vinner hos mig.

    SvaraRadera
  6. Sista bilden ser nästan lite läskig ut tycker jag. Pojken är jättesöt men noshörningen vinner. De är ju så söta - på avstånd. :)

    SvaraRadera
  7. Jösses, vilka exotiska och härliga bilder! Noshörningen är ju cool! /Anette

    SvaraRadera
  8. Du har ju lyckats riktigt bra. Vilka fiffiga kroppsdelar. Noshörningsbaken är fin!!

    SvaraRadera
  9. Vilka roliga bilder! Mest av allt gillar jag noshörningarna...Härlig bakdel och så den "söta" ungen. De är charmiga...
    Ha en skön söndag! Kram Ninni

    SvaraRadera
  10. Härliga foton till temat - sista bilden är häftig men favoriten blir ändå den första bilden. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  11. verkligen olika sorters delar du fått till :-D

    SvaraRadera
  12. Det var fantasifulla tolkningar - jättekul! Smaken är som baken... ja, den är min favorit med. =)

    SvaraRadera
  13. Rolig tolkning av temat. Alla bilder är fina, eller näe, den sista är ju nästan läskig. ;)
    Rumpan är rund o go, men den blyga pojken blir ändå min favorit.

    SvaraRadera
  14. Alla bilder är ju helbra till temat!!
    Men jag tror pojken vinner!!

    SvaraRadera
  15. Härlig tolkning. Roboten vann hos mig. Den ser så härlig ut bara...

    SvaraRadera
  16. Den nyfikne pojken tycker jag var en riktigt härlig bild. Roboten var kul också

    SvaraRadera
  17. Jag gillar skelettroboten, vilken tokrolig grej. Men min favorit är den första bilden. Vilken kontakt och närvaro det finns i den bilden. Jag skulle dock beskurit bilden lite annorlunda för att framhäva pojkens ansikte och ögonkontakten.

    SvaraRadera