14 september 2008

Veckans Fototriss - Underifrån

Dags för Fototriss igen. Denna gång är temat "underifrån".

Det blir tre helt olika bilder.
Först en blomma hemma i trädgården. Den är fotad lite halvt underifrån vid lunchtid idag.
Sedan kommer en bild från Ecuador - majskolvar som hänger ner från ett tak inomhus. Jag ställde mig under dem och fotade och det här var i vintras.
Och sist en haj underifrån i ett akvarium på USAs västkust tidigt i somras.
Fler bilder bilder underifrån kan du hitta här.

21 kommentarer:

  1. Hajen känns skrämmande och häftig och majsen blir nog min favorit för de fina gula nyansernas skull.

    SvaraRadera
  2. otroligt vackra bilder alla tre, men blomman känns så spröd och fin med helt underbar färg. den blir min favvis här
    Kramis lilalili

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder! Det är alltid roligt med bilder från andra delar av världen eller på saker man inte ser så ofta. i alla fall inte jag... Ha en skön dag.

    SvaraRadera
  4. Kul med bilder från så olika platser...
    Hajar är trevliga att se på om det är tjockt glas mellan eller kan njutas i något naturprogram på tv. Är det där en sådan där leopardhaj? Blommor är blommor, kan vara fina att se på och fotografera, men... Mitt val blir majskolvarna från Ecuador. Dels för att jag själv gillar att koka upp några majskolvar och "gnaga" i mig, även om jag inte hänger upp dem i taket i väntan på koktillfället (hi, hi). Gillar bilden, känns tagen ur verkligheten. Gillar färgerna, brunt och gult (inte lika populära som flera andra färger, som blått och rött till exempel). Ja, kolvarna får min röst!

    SvaraRadera
  5. Gillar majsen förstås och hajbilden är häftig!

    P.S. Hoppas att du hade en lyckad fest igår. :)

    SvaraRadera
  6. Aha, jag som först trodde att du simmat bland hajar... men bilden var läcker hur som helst. Skönt att höra att du håller dig på den säkra sidan :-)

    Hajbilden är min favorit i din triss.

    Svar: Nej du behöver inte välja, för tänk om du skulle ångra dig imorron t.ex :-)

    SvaraRadera
  7. Hajbilden är urläcker och blomman likaså, men majsbilden blir ändå min favorit.

    SvaraRadera
  8. Roligt val av bilder, så olika fast underifrån allihopa:-) min absoluta favorit är bilden på majsen! Snygg bild, vackra färger och mycket gott att äta:-)Tyvärr är majsen här i Brasilien inte alls så söt och god som den hemma i Sverige.
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bilder! Sådana där akvarium är läckert att gå i/under. Men majsen var så vacker! Och blomman förstås......../Anette

    SvaraRadera
  10. Majskolvarna blir def min favorit.
    Kul komb. och läckra färger!

    SvaraRadera
  11. Hajen var läcker, kan tänka det var en häftig känsla i verkligheten med

    SvaraRadera
  12. Jag står och väljer mellan majsen och blomman, men jag tror blomman vinner min röst för det vackra solljuset som lyser upp den inuti.

    SvaraRadera
  13. Det var häftigt att ha en bild på en haj!! Skulle inte vilja vara nära den utan något mellan...

    SvaraRadera
  14. Tur att hajen var i ett akvarium! ;) Jättefina bilder allihop.

    SvaraRadera
  15. Älskar fotot på majskolvarna.. det där måste jag köpa på torget och tillaga.. är ju så himla gott:-)
    Ha de gott

    SvaraRadera
  16. kul att det är så många olika bilder med!

    SvaraRadera
  17. Fina bilder alla tre. Gillar majskolvarna bäst. :)

    SvaraRadera
  18. Fina bilder men jag kan inte bestämma mig för om det är majskolvarna eller hajen jag gillar bäst....
    Det får nog bli hajen då det inte syns att det är i ett akvarium utan ser ut att vara ute i naturen. :)

    SvaraRadera
  19. Hajen drar uppenbarligen många gillande blickar till sig. Hajar är spännande och lite gåtfulla djur.

    SvaraRadera