08 oktober 2008

Ordlös onsdag


Fler ordlösa bilder finns hos Nejma och Akson.

20 kommentarer:

  1. Vackert som ett vykort.
    Ser sydländskt ut!

    SvaraRadera
  2. Ser verkligen ut som ett vykort. Ser att det är Frankrike. Södra delarna skulle jag gissa på.

    SvaraRadera
  3. Åh jag älskar de där fönsterluckorna, blev totalt såld på tanken när jag var på Mallorca :)

    SvaraRadera
  4. Snygg vardagsbild, som absolut skulle kunna fungera som vykort. Älskar att titta på hus och snubblar ofta gatorna upp för att blicken är i skyn.

    SvaraRadera
  5. När jag var liten var jag i Italien med mina föräldrar. Jag såg något liknande som din bild... ett jättestarkt minne. Hade aldrig sett
    sådana hus. Sedan dess: medelhavsfreak... snygg komposition dessutom.

    SvaraRadera
  6. Åh, vad vackert! Man längtar bort...../Anette

    SvaraRadera
  7. Så snyggt! Och det ser verkligen franskt ut...och massor av fönster, som jag bara inte kan motstå;-)

    SvaraRadera
  8. Ett vykort med franska fönster. Det är vackert med fönsterluckor. Där det passa in.

    SvaraRadera
  9. Vilkert vackert foto. Perfekt med den vita skjortan/lis

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar bild... nu fick jag en längtan söder över,
    ha en bra kväll !

    SvaraRadera
  11. Så härligt! Å den klara himlen speglar sig i fönstrena!

    SvaraRadera
  12. Säger som överiga: jättefin bild.

    SvaraRadera
  13. Bilden är från Paris i somras, så ni som sa att det ser franskt ut var helt rätt ute. Jag tyckte det såg kul ut med den ljusa skjortan som hängde på tork i det öppna fönstret.
    Tack alla som kommenterat! Uppskattat!

    SvaraRadera
  14. Det skulle också kunna vara i Italien, med de fönsterluckorna.

    Jag gillar uttoningen i kanterna. Hur gör du den? Jag är inte så bra på sådana där effekter i bildredigering.

    Första gången jag hittar hit (tack vare din kommentar hos mig) men jag lovar att jag kommer tillbaka.

    Förresten tänker jag publicera fönster varje helg, som någon slags fototema. Vill du vara med? Om du nu gillar att plåta fönster förstås. ;)

    SvaraRadera
  15. För att få ljusa kanter markerar man den del man vill ljusa upp., lägger på lite ludd för att gränsen inte ska var så skarp och sedan drar man upp ljuset.
    Fönster vet jag inte direkt om jag har något på, men jag kan ju testa. Vilken adress är det på?

    SvaraRadera
  16. På min fotoblogg lägger jag upp ett nytt fönster varje lördag eller söndag. Det nya är nu uppe. Välkommen!

    SvaraRadera
  17. Underbar bild! Du har blivit jätteduktig på såna där "tricks". :)

    SvaraRadera