27 oktober 2008

Utan ord

Fler bilder Utan ord hittar du hos vikarierande Thérèse.

9 kommentarer:

  1. !!!Så snyggt! Jag kan bara inte tänka mig att den skulle vara bättre i färg. Så fint med de diagonala linjerna i garnet och i hennes kläder...Jag tycker väldigt mycket om den rödbruna tonen i bilden.
    Så skickligt att spinna med en hand, jag tycker det var alldeles oerhört svårt med en vanlig svensk spinnrock och då har man ju båda händerna fria...

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen ett vackert foto. Jag kan bara hålla med Ninni.

    /Ingrid

    SvaraRadera
  3. Otroligt vackert foto , vilken spännande bild , vore kul om du ville berätta lite mer om den

    SvaraRadera
  4. Bilden är tagen förra sommaren i Shigatse i mitten av södra Tibet. I en lokal satt några kvinnor och tillverkade mattor hela vägen från att spinna ullen till färdigklippt matta. Dom hade inga arbetsförhållanden som vi kan tänka oss direkt.

    SvaraRadera
  5. Många gånger blir fotot mer koncentrerat i svart-vitt.Motivet lyfts fram.Gillar också den lilla färgtonen som värmer upp bilden.Snyggt jobbat.Läste att detta var diit svart-vita arbete i kursen-måste ha blivit godkänt med råge!

    SvaraRadera
  6. Håller med tidigare kommentarer att det är ett vackert foto. Skulle gärna vilja se en färdig matta/Lis

    SvaraRadera
  7. Jo, jag fick ok på uppgiften på kursen. Tyckte det var kul att konvertera till svartvitt.
    Någon bild på en färdig matta har jag inte men däremot på några kvinnor som sitter och tillverkar en, så jag ska plocka fram den bilden ur gömmorna och lägga in den senare. Dock inte idag.

    SvaraRadera
  8. Snyggt foto, blir annorlunda i svartvitt tycker jag!

    /Caroline

    SvaraRadera
  9. Bilden är jättefin. Hoppas bara inte människan på den behöver sitta så hela dagarna.

    SvaraRadera