06 november 2008

Upp- och nedgångar

För ett tag sedan skaffade jag ett lite ljusstarkare normalobjektiv till min Nikon, och nu har jag verkligen upptäckt vad användbart det är. Det funkar jättebra i det där lite halvmörka som är nu på eftermiddagarna. Så jag experimenterar för fullt med sihuettbilder i solnedgången för tillfället. Det är väl inte direkt något originellt med solnedgångar, men i alla fall... det är kul att prova. Och tacksamt.
Så här såg det ut utanför mitt jobb när jag skulle hemåt idag.
Det funkar i soluppgång också. På vägen till jobbet i morse var det också fint.

3 kommentarer:

  1. Njae orginellt eller inte men väldigt uppskattat:) Jag har en barnslig svaghet för solupp- och nedgångar.Mycket snyggt!
    Vilken Nikon-modell har du? Själv köpte jag en D40 men ångrar att jag inte satsade lite mera pengar och köpte en med bättre upplösning. Men det är den enda invändningen jag har mot den också, jag gillar den verkligen annars.

    SvaraRadera
  2. Ninni: Jag har en "gammal" D70, som jag gillar mycket. Inte vet jag vad den kan eller inte kan i förhållande till som andra Dxx, men den känns fortfarande helt ok. Sedan finns det ju MYCKET bättre Nikon också, men jag tror nog mer på att skaffa bättre (ljusstarkare) objektiv för min del om jag ska uppgradera (säger jag just nu, ja - men man kan väl ändra sig).

    Cissi: Tack! :)

    SvaraRadera