02 november 2008

Veckans Fototriss - Kyrkor

Det är alltid lika spännande att ta reda på vilket som är temat för Veckans Fototriss. Den här gången är det kyrkor.
Tänk nu vad praktiskt det hade varit om jag hade satt sökord på mina bilder och bara hade behövt skriva in "kyrka" och så vips! låg alla kyrkbilder där snyggt och prydligt. Men nej, så gick det inte till.
Mina bilder idag visar först en kvällsvy i Florence i Italien med kyrka som tornar upp sig där borta över alla andra byggnader. Därefter kommer en kyrka i den lilla byn Chugchilan i Ecuador när vi äntligen kommit fram efter en dags vandring från vulkansjön.
Tredje bilden visar en kyrka i närheten av Otavalo i Ecuador. Vi kom förbi på kvällen strax före jul och såg det lysa från kyrkan i kvällsmörkret.

Bonus
Bonusbilder är populära på Fototriss har jag sett. Idag har jag också med en bonusbild. Den visar hur det såg ut när man klev in i kyrkan här ovanför.

Fler kyrkobilder finns här.

19 kommentarer:

  1. Väldigt vackra bilder på en vacker Kyrka, den tredje ordinarie bilden blev favorit idag!

    mvh //annette

    SvaraRadera
  2. Ja, så enkelt man kunde gjort för sig ;) Men du har fantastiskt vackra bilder på din fototriss!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Den tredje blev min favorit. den får mig att vilja kika in. Och så fick jag då bonusbilden som stillade min nyfikenhet:)

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder - det är sådana bilder som gör att man är så sugen att se världen tycker jag. Vilken min favorit är - bild nummer 3.

    SvaraRadera
  5. Fina bilder Della och visst ser man de sydamerikanska dragen både hos mina kyrkor och hos dina. Eller är det influenserna från portugiser och spanjorer. Den sista kyrkan gillar jag...det ser så välkomnande ut.
    Vad uppmärksam du är...inte hade jag sett bilen:)

    SvaraRadera
  6. Hej.
    Sista bilden är klart en etta.
    Ser så mystisk ut.
    Synne.

    SvaraRadera
  7. Kyrkor är alltid favoriter när man är utomland

    SvaraRadera
  8. Treje bilden är min favo!
    Härligt mysig, ljuset och mystiken!!
    =)

    SvaraRadera
  9. Mysiga och osvenska kyrkor...

    SvaraRadera
  10. Fina foton av kyrkor men mitten bilden blev min favorit idag.
    Bonusbilden är oxå tilltalande.
    Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  11. Den första bilden blir min favorit.

    SvaraRadera
  12. Vackra bilder allihop. Den tredje blir min favorit. :)
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  13. Jättefin serie, jag gillade allihop!

    SvaraRadera
  14. Jag har fått några fotofavoriter i Fototriss, du är en av dem. Dina bilder är så ... njutbara, det ord som kom för mig just nu. Och det omdömet gäller också för dina vackra kyrkobilder. Det är lätt att sjunka in i dem och kanske ana något av hur det kunde vara att vara där du varit.
    Vyn över hustaken med kyrkan, bergen och himlen i fonden – så vackert! Och backpackarna framför kyrkan med molnslöjorna i bakgrunden, stämningsfullt. Jag ser fram emot fler fotojuveler från dina resor långt borta och nära.

    SvaraRadera
  15. Så fina bilder. Den första är ju helt underbar med de mjuka kullarna i bakgrunden. Vackert! Ja, alla tre är fina. Den tredje bli min favorit för det ser så inbjudande ut med ljuset. Man får lust att kika in. Tack för bonusbilden! :)

    SvaraRadera
  16. Det är en härlig fototriss du visar upp. Den tredje är min favorit och med bonusbilden till blev det helt perfekt.

    /Ingrid

    SvaraRadera
  17. Superläckert! Den andra bilden är min favorit, gillar att kyrkan ligger i bakgrunden och de små pojkarna i förgrunden, det berättar någon slags historia som gör denna blid så himmla mycket mer intressant! Ha en bra dag. mvh Helena

    SvaraRadera
  18. Sista bilden klar favorit för mig.
    Intressanta bilder alla tre dock.

    /Zippo

    SvaraRadera
  19. Här kom jag på mig att besluthetsångesten höll på att ta över... Ettan är så härlig med alla hustak o kyrkan som så tjusigt sticker upp i mängden. Men trean och bonusbilden tog över det beslutet!! =)

    SvaraRadera