09 november 2008

Veckans Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag

Så här ser det ut där jag är idag, dvs hemmavid.
På förmiddagen gick jag ut till min skog Man behöver bara gå några minuter ner för backen och sedan över vägen och så är man ute på "rundan". Först är det lite träddungar och några fält, men sedan kommer man in på riktiga rundan med fin och omväxlande skog.
På förmiddagen hängde dimman i luften och det var sådär 8 grader varmt. Perfekt gåväder. Jag fotade flitigt, men Fototriss är Fototriss så här är tre av bilderna.
Bland det första man går förbi på rundan är nappträdet.

Längst bort på rundan kommer man till ett fält. Där finns det en annorlunda trädstam. Idag var det väldigt dimmigt så man såg knappt till andra sidan av fältet.

På min nästan en och en halv timma långa promenad såg jag bara en annan person - en joggare som sprang förbi. Märkligt att det inte var fler ute. Det som var så skönt att gå idag.

Mer från Veckans Fototriss finns här.

42 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt att det inte är fler som vågar sig ut i naturen.
    Hos mig är det trångt på gatorna en söndag men tar man en skogstig är d ensam!
    Alla tre foton är mysiga på olika sätt.
    Men tvåan har en rktigt härlig stäming.Har dom snörpt åt stammen med ngt?

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite trolsk dimma!! Väldigt effektfullt!!! Kramen

    SvaraRadera
  3. Vad fina bilder!
    Det ser lite trollskt ut!
    Bild nr två klappar mitt hjärta lite extra hårt för!
    Snyggt!

    SvaraRadera
  4. Är ju väldigt skönt ute trots det gråa vädret, men folk är nog i shoppingcentrumen, för där brukar det vara fullt vilken tid och dag man än passerar!

    Jättesköna bilder Du bjuder på, mittenbilden gillar jag mest!

    Ha det bra!

    annette

    SvaraRadera
  5. Fina och stämningsfulla bilder!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder. Nr 2 är bäst i mina ögon. Så fint med den trolska dimman i bakgrunden.

    SvaraRadera
  7. Gillar oxå alla bilderna.

    Men den med den knotiga stammen och mystik dimman blir min favorit!

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  8. Lite annorlunda bilder! Vackra, speciellt nr 2

    SvaraRadera
  9. Härliga naturnära novemberbilder. Tvåan blir dock min favorit/E-L

    SvaraRadera
  10. Skojigt napp-träd! Favoriten blir tvåan.

    SvaraRadera
  11. härliga bilder.. Vad är bakgrunden till ett sådant nappträd??

    SvaraRadera
  12. Fina bilder! Mittersta var speciell!

    SvaraRadera
  13. Så vackert det är där du bor. Gillar storskogen på sista bilden/Lis

    SvaraRadera
  14. Bild nummer två blir min favorit. Den hade kunnat vara tagen ur en sagobok

    SvaraRadera
  15. Nappträdet blir min favorit!
    Ser ut som en fin runda att gå.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  16. WOW gillar mitten bilden skarpt!!!

    SvaraRadera
  17. Nappträd - fniss - den var roligt den bilden :) Så det är inte tomten barnen ger napparna till hos er - de hängs i trädet - vad händer om de ångrar sig=! :)
    Jag gick igenom skogen idag när jag skulle handla och där var det mycket folk ute - trots regnet... Ha det, 8`)

    SvaraRadera
  18. Hahahaha nappträdet får absolut min röst=) Fina bilder!!

    SvaraRadera
  19. Nappträdet är ju för underbart! Den i mitten tycker jag dock är vackrast!

    SvaraRadera
  20. Jag gillad den udda trästammen! =) /maria_6909

    SvaraRadera
  21. Men, vilken stam! Ser ut som om barken gömmer något därinne.
    Nappträd, ja vilken bra idé det är. Finns ett där mina föräldrar bor. Förskolorna brukade vallfärda dit. Kul!
    Dagens favorit bland dina fina bilder blir nr. 2.
    //Eva - Vad ögat ser

    SvaraRadera
  22. Hej!

    Mittenbilden med den annorlunda trästammen är skön och vilsam för ögat.

    En skön söndagskväll önskar jag dej!

    Irene

    SvaraRadera
  23. Jättefina och stämningsfyllda foton! 2.an blir mitt val!! Må gott!

    SvaraRadera
  24. Första bilden vad trevlig, nappträdet kallar du det, något allmänt?

    Andra fotot, tar mig i tankarna till någon film men vet inte vilken en engelsk i alla fall.

    Den sista också härlig, likt det många gjort idag.

    /Avsändare Margareta

    SvaraRadera
  25. Kul med nappträd, men mittenbilden är underbar! Vackra dova färger och dimman ger en sån mjuk touch till bilden, jag gillar den verkligen!

    Jag har faktiskt tänkt att detta tema ska återkomma under året, så det var roligt att du tyckte det skulle vara en kul idé!

    SvaraRadera
  26. Härliga bilder som gör att man nästan kan känna den friska, fuktiga luften. Mittenbilden är jättefin, härligt diffus med det dimmiga fältet.
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  27. Jag älskar alla tre av dina bilder. MEN om du tvingar mig att välja får det bli den trolska stigen i skogen på nummer tre.

    Jag älskar nappträdet dock.

    Kram

    //Harriet

    SvaraRadera
  28. Nappträdet?.
    Aningen udda och får med andra ord bli min favorit.

    /Zippo

    SvaraRadera
  29. Kanonbilder! Nappträdet är himla kul! Sista bilden med den ensamme joggaren är underbar, men mest underbar är den annorlunda trädstammen. Har en förkärlek till mossa, stammar och stenar. Den är så fin! :)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  30. Tack för en fin promenad i din omgivning.
    Gillar alla tre bilderna så jag kan inte plocka ut en favorit.
    Ha det gott.
    Synne.

    SvaraRadera
  31. Det är inte så lätt att kommentera dina bilder eftersom jag nästan blir andlöst stum inför det vackra du fångat i dem. Den första bilden är inte bara vacker i färg och kompostion, den är vansinnigt rolig också. Jag har inget behov av att välja någon speciell bild att berömma, jag diggar hela serien.
    :-)

    SvaraRadera
  32. Väldigt fina bilder. Jag har svårt att välja mellan tvåan och trean. Jag tycker du gjorde rätt som fick med en joggare i spåret, fick du vänta länge på det? Bra att han hade en stark blå färg på jackan och inte någon svart eller grå. Om jag måste välja så blir det bild tre som vinner. :-)

    SvaraRadera
  33. Vad trollskt det ser ut på andra bilden! =)

    SvaraRadera
  34. Andra bilden ser trollsk ut, den glömmer man inte i första taget.

    SvaraRadera
  35. Fina och stämningsfulla bilder!Jag röstar på nappträdet. Den väcker minnen! Min son hängde nämligen sin napp i Trollskogen utanför Lund!

    Fortsatt trevlig vecka!

    SvaraRadera
  36. Härliga bilder! kul nappträd!!
    Min favorit hos dig blir nr 2.
    Så fin och stämmningsfull.
    Ha det gott. // Nettan

    SvaraRadera
  37. Fina bilder i gråvädret. Som så många andra gillar jag den andra bilden bäst.

    SvaraRadera
  38. Nappfantasten lägger sin röst på nappträdet :-) Tvåan var annars jättehäftig!

    SvaraRadera
  39. Hm, står mellan ettan och tvåan. Kan inte bestämma mig. Ettan är klart annorlunda och tvåan är mystisk.

    SvaraRadera
  40. Oj, vad fin den andra bilden var! =)

    SvaraRadera
  41. Oj vad vacker natur. Vart är det någonstans? Och det där nappträdet, bara så härligt =)

    SvaraRadera