16 november 2008

Veckans Fototriss - Skräp & sopor

Veckans tema på Fototriss är alltså Skräp & sopor.

Jag bläddrade igenom ganska många bilder och konstaterade att just skräp och sopor inte är något jag koncentrerar mig på när jag fotograferar. Istället var det förvånansvärt lite av den varan i bilderna.

Men några hittade jag i alla fall och de här tre har jag valt att visa idag. Det är bilder som kombinerar skräp & sopor och djur.

Först kommer här ett stackars fjäderfä på en något skräpig gårdplan vid ett långhus på Borneo. Ser ni kedjan kring benet? Fågeln kanske är mycket värdefull eller mycket rymningsbenägen. Jag tog bilden ut genom en av dörrarna till långhusets gemensamma yttre rum.
För att komma till toan på en restaurang i Tibet fick man gå genom köket och sedan nedför trappan man ser på bilden, undvika att trampa på hunden och hönsen eller något annat, hoppa över den lilla bäcken och sedan gå över en gårdsplan till ett litet hus av betong. Man kan hoppas att ordningen inne i restaurangen var lite större...
I Madison Square Park i New York är det kul att titta på alla ekorrar som skuttar runt. Här har en av dom hittat en riktig guldgruva.
Fler bilder på temat hittar ni i Veckans Fototriss.

25 kommentarer:

  1. Fina bilder!
    Mellan bilden blir min favvo!
    ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Tack! Så fick man en liten rundtur i världen igen, även om det "bara" var skräp! Fina bilder! /Anette

    SvaraRadera
  3. Ohh, jag skulle nog inte ha gått på toan då...... :)

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder, den första bilden får mig att tycka så vansinnigt synd om fågeln så den blir favorit hos mig.
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Stackars lilla pippin... Eller är det bara för att jag är en Irrhöna som jag tycker det... :-)
    Det blev i alla fall favoriten idag!

    SvaraRadera
  6. Dtackars lilla höna där kan den väl inte hitta något att picka isig, fortsatt trevlig Söndag.

    SvaraRadera
  7. Vilka fina foton du har till dagens tema!! Favorit blir nog 1:an även om kedjan på hönset får mig attt rysa!! Tack för din kommentar hos mig! Må härligt!!

    SvaraRadera
  8. Fina bilder, gillar sista bilden bäst.

    SvaraRadera
  9. Stackars höna!Den bilden gillar jag trots kedjan.
    Man får ju hoppas att matgästerna besöker toan efter att ha ätit, själv skulle jag nog ha tappat aptiten alldeles vid åsynen av den bakgården:)Ibland är det bra att man inte vet så mycket...
    Må så gott! Kram Ninni

    SvaraRadera
  10. Åh vilken jordenruntresa det blev. Härliga foton. Den första gör lite ont pga kedjan, den tredje var riktigt fin, den i mitten blir min favorit. :)
    Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  11. Men vad!!!
    Stackaren där, inte kul!
    Fina bilder på skräp.
    =)

    SvaraRadera
  12. Vilka bilder! Ja bakgården för att nå toan verkar onekligen skräpig. Inger inget direkt förtroende för matstället... men kanske är det så på de flesta ställen i Tibet? Fastkedjad höna, hmm. Svårt se hur bra hunden mådde, den ser lite luggsliten ut. Nää, det blir den sista, tredje bilden som vinner min röst. En ekorre i matjägartagen, som så många stadsdjur söker de föda bland våra sopor. (Fångade själv en ekorre i språng i ett träd nära balkongen tidigare idag.)

    SvaraRadera
  13. Du har ju hur bra bilder som helst på fototemat! Höna-Pöna får bli min favorit. Stackarn!

    SvaraRadera
  14. Men du fick ihop en bra triss här hönan blir min favorti.
    Ha en fortsatt fin eftermiddag!

    SvaraRadera
  15. Så bra skräpiga bilder! Den i mitten är ju helt obetalbar när det gäller skräpighet. Åt ni på den där restaurangen? Lite skit rensar magen... ;)
    Ekorren och fågeln är helt underbara.

    SvaraRadera
  16. Helt obetalbara bilder! Stackars höna! Favoriten blev dock den i mitten, åt ni på den restaurangen??? / maria_6909

    SvaraRadera
  17. Fin triss på temat djur och junk.

    SvaraRadera
  18. Hej.
    En kul serie med skräpbilder.
    Var tvungen att kika flera gånger för att se vart hunden låg.
    Den får nog bli min favorit idag hos dig.
    Ha det gott.
    Synne.

    SvaraRadera
  19. Oj vilka roliga bilder. Den sista blir en klar favorit.

    SvaraRadera
  20. Stackars höna den får min röst. =) /helen_3131

    SvaraRadera
  21. Det var mycket skräp du hittade.
    Den med hunden ( som man knappt såg) blir min favorit hos dina skräpbilder.
    Ha det så bra. // nettan

    SvaraRadera
  22. Ekorrar är ju alltid charmiga. Men även de anpassar sig och dras till skräpet vi lämnar efter oss. Och beträffande restaurangen undrar jag om de inte skulle fundera lite över sitt rykte. :-)

    SvaraRadera
  23. I love ekorrar och inte mindre efter sett din bild=) Häftig!!

    SvaraRadera