10 december 2008

Tillägg till ordlös onsdag

Några frågade om killen jag visar som Ordlös onsdagsbild idag, så jag utvecklar det lite här.

Killen var en ytterst tillfällig bekantskap mitt ute i "ingenstans" i Tibet. Bussen stannade till för en liten paus. Åt ena hållet fortsatte vägen och där gick jakar och betade.
Åt andra hållet såg man ett tält och en lite samling hus.
Ganska snart dök några killar upp, varav en var killen på min bild i förra inlägget. Han verkade så lugn där han stod och tittade på oss. Och så fin i sina kläder. Här är hans kompisar/brorsor(?) också.
Speciellt kul hade dom när dom fick titta på sig själva i digitalkamera. För länge sedan visade jag den här bilden här på bloggen. Jag gillar verkligen deras stil.
Så det var allt. Tillfällig bekantskap i Tibet, men som jag inte glömmer.

5 kommentarer:

  1. Roligt att få veta lite mera...även om det är Ordlös Onsdag:)
    Tack för det!

    SvaraRadera
  2. Kul att få se fler bilder! Speciellt "din kille" ser så sympatisk ut och fina kläder har han också.

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder från Tibet. Och killen ser så fin ut.

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiska bilder du visasr! Och jag förstår att det här var ett möte som du kommer att minnas. Tänk, så annorlunda dessa killar måste leva jämfört med jämnåriga i Sverige...
    Det är så roligt att titta in här hos dej, och få ta del av dina bilder o berättelser. Tack för att du delar med dig av dina reseminnen!

    SvaraRadera
  5. Vilket spännande och givande möte!

    SvaraRadera