15 december 2008

Utan ord

Fler bilder Utan ord finns hos Pumita.

11 kommentarer:

  1. Pelarna får mig att tänka på kloster men det är det säkert inte. =) Spännande att höra sedan var bilden är tagen.

    SvaraRadera
  2. Är det en hotellkorridor kanske?

    SvaraRadera
  3. Det här är en av de många täckta gångarna/trottoarerna längs med husen i Singapore. Man är väldigt glad över att komma ifrån solen och smita in i de här när man är ute och går på stan i värmen.

    SvaraRadera
  4. Himla tjusigt och jag förstår att det känns skönt att promenera där i skuggan när solen gassar mitt på dagen.

    SvaraRadera
  5. Det ser svalkande ut att promenera där. Och så lååång man kan gå i skuggan!

    SvaraRadera
  6. Det blir så vackert ljus i dessa gångar!
    Härlig arkitektur!

    SvaraRadera
  7. Wow... så underbar. Läcker bild.

    SvaraRadera
  8. Häftig bild! Det är alltså inte EN byggnad vi tittar på här? En annorlunda byggteknik för att gömma sig från solens starka strålar. Det är ju väldigt sällan vi behöver det hemma i det avlånga landet. I "mina" sydligare trakter hade det dock inte skadat från tid till annan.

    SvaraRadera
  9. Vacker pelargång 3eller trotoar.

    Tack för kommentaren hos mig.
    Surte kyrka är det på min bild.
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera
  10. Så vackert! Vilket vackert ljus det blir i gången...
    Och väldigt praktiskt. Det är ju verkligen skönt att få gå i skuggan. Är man ute och promenerar i Belo Horizonte så klarar man sig ganska ofta från solen långa sträckor. Där har man planterat höga träd längs gatorna. En väldigt god idé. Ger både skugga och en bättre miljö.

    SvaraRadera