27 december 2008

Veckans fönster

kommer från Berlin. Det är... vänta nu så ska jag bara kolla så jag skriver rätt... Marie-Elisabeth-Lüders-Haus och är en del av tyska Bundestag. Det ser ut som om byggnaden består av nästan bara fönster.Här gick jag och mitt sällskap förbi i söndags på en promenad som förslogs i Lonely Planetguiden för Berlin. Ofta finns det sådana här promenadförslagi LPguiderna och vi har testat några stycken. Ibland hamnar man på ställen man inte skulle ha komit till i första taget annars. Sånt gillar jag.
Just den här promenaden var väl inte direkt utanför allfartsvägarna och kanske ingen direkt höjdare, men den gav mig i alla fall en bild till Veckans fönster.

Fler Veckofönster finns hos Susanne.

6 kommentarer:

  1. Vilken läcker byggnad. WOW säger jag bara till den arkitekturen!
    En massa fönster finns det också!

    SvaraRadera
  2. Oj, hela huset är ett enda stort fönster. Spännande arkitektur.

    SvaraRadera
  3. Sådan här arkitektur gillar jag starkt. Fönsterfasader är fint!

    SvaraRadera
  4. Så jättefint, underbart med byggnader som är uppförda i nästan enbart glas!

    God Fortsättning!

    Kram //annette

    SvaraRadera
  5. Riktigt läcker byggnad!Det vore spånnande att få se det invändigt också!

    SvaraRadera
  6. Härligt när arkitekter får leka fritt. Denna byggnad är så där småknäpp, lite svårt få känslan av hur stor. Häftigt med alla glasytor, ja utom om man är fönstertvättare, då kan inte huset vara så skoj...
    Gillade du Berlin? Har du varit där tidigare? Jag har funderingar på att åka dit i vår!
    Önskar dig ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera