08 januari 2009

Hjälp önskas! (1 av 365)

För ett litet tag sedan läste jag om mannen som skulle träffa sin kompis på isen för att åka långfärdsskridsko. På vägen till mötesplatsen åkte han igenom isen, men lyckades få fatt i sin vattentäta mobiltelefon för att ringa efter hjälp. Fingrarna var dock så stelfrusna att han fick ta stavspetsen till hjälp för att slå numret till SOS. Sedan bar det sig inte bättre än att hans blivande räddare inte kunde se honom på isen p g a att de fick solen i ögonen. Men där han låg i vaken såg han hur räddarna irrade omkring och kunde via telefon lotsa dem fram så att dom kunde dra upp honom. Då hade han legat en rejäl stund i vaken och hade en kroppstemperatur på bara 33 grader.
Det hela gick bra till slut. Tänk så bra att han hade sin mobil och lyckades ringa och säga "Hjälp önskas!"

Det här var mitt första inlägg i 365 Foton 2009.

10 kommentarer:

  1. Till att börja med Tack för alla reklamen! Nu hoppas jag att det är fler som anmäler sitt intresse och orkar hålla ut hela året!

    Gillar din bild! Och efter att läst texten är jag med på rubriken också!

    akson!

    SvaraRadera
  2. VIlken underbar tolkning !!!!
    Hoppas nu vi håller ut båda två...

    SvaraRadera
  3. Här passar verkligen uttrycket "änglavakt"!

    SvaraRadera
  4. Visst är det bra med de där mobilerna.. det där hade kunnat sluta riktigt illa. Mycket vackert foto på utmaningen.. det är så kul med de olika fotogrejerna.. Så många det är som älskar sin kamera.
    ha de gott o en fin fredag/Pialotta

    SvaraRadera
  5. Men åh, en sån fantastisk bild!!

    Jag heter Mia och är med också med i 365. Jag har länkat till dig, så jag kan följa dig under utmaningen 2009.

    Vad kul!!

    SvaraRadera
  6. En fantastisk bild och en lika fantastisk historia! Undrar vilken sorts mobil han har som klarar både vatten och kylan så bra!
    Hoppas vi orkar hålla ut hela året...
    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Underbar bild och tur att det slutate lyckligt!!
    =)

    SvaraRadera
  8. det är inte helt fel att ständigt vara kontaktbar med andra ord! vilken tur att historien fick ett lyckligt slut!

    SvaraRadera
  9. Vilken historia och vilken tur han hade. Han hade änglarna med sig. :)
    Bra tolkning med fint foto.

    SvaraRadera
  10. Ja, jag kunde inte låta bli att haka på, finns ju en del teman som ser omöjliga ut just nu, men det gillar jag;)
    Vilken härlig historia Du berättar till en fantastiskt vacker bild!

    annette

    SvaraRadera