19 januari 2009

Utan ord


Fler bilder Utan ord finns hos Pumita.

19 kommentarer:

  1. vilken livlig och färgglad bild :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag blir nyfiken på vad hon säger, pekar på?
    Vad är det hon säljer egentligen? Läcker bild!

    SvaraRadera
  3. Härlig bild med mycket färger och mönster! Jag blir också nyfiken, vart är bilden tagen? Vad gör kvinnan på bilden?

    SvaraRadera
  4. Hon ser ut att sälja något men jag ser inte vad. Berätta!

    Appropå "Inplanerade resor": Vad tänker du göra i april? ;)

    SvaraRadera
  5. Pumita: I april tänker jag visa bilderna för er så klart. Och leta påskägg förstås. Då går det inte att vara borta. :)

    SvaraRadera
  6. Den tibetanska kvinnan på bilden säljer rökelse. Hon stod vid vägkanten med sina packar med rökelse och blev något förvånad när en busslast svenskar välde ut och började handla. 5 yuan för ett knippe. Tillverkade på plats.

    SvaraRadera
  7. Så underbar bild, så fina färger och sådan värme i kvinnans leende och ögon!!

    Ktram //annette

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara färger.
    Och en fantastisk bild helt enkelt.

    SvaraRadera
  9. Härlig bild med vackra färger!

    SvaraRadera
  10. Fin bild och vilken harmoni hon utstrålar, ett lugn på något sätt. Och läcker hårfläta.

    SvaraRadera
  11. Haha, det förstås! Vad bra att du tänkte på oss. :)

    Hur mycket är 5 yuan?

    SvaraRadera
  12. Härlig bild... gillar färgerna och kvinnans ansikte! Hon har djup i ögonen och hon har varit med om mycket... barnet på ryggen, mannen bakom... undra vilket levnadsöde som gömmer sig i bilden...

    Mången tack för ditt inlägg och besök hos mig! :-)och mycket välkommen tillbaka

    Kramar Tildé

    SvaraRadera
  13. Pumita: Då var det 5 kr. Nu är det säkert mer.

    SvaraRadera
  14. Hon verkar så glad det riktigt strålar om henne.

    Tack för titten hos mig.

    Ha det gott

    Gunilla

    SvaraRadera
  15. Kvinnan ser så tillfreds ut. Undrar vad hon säger och pekar på? Ska hon handla? :-)

    SvaraRadera
  16. Vilken bild! Full med livsglädje och sprudlande färger. /Anette

    SvaraRadera
  17. - Den tar jag ser hon ut att säga men kanlika gärna fråga är det den du vill ha?

    SvaraRadera
  18. Hon ser verkligen lycklig ut.

    Tack för kommentaren hos mig.

    SvaraRadera
  19. Jag misstänkte, innan jag läste förklaringen, att det handlade om försäljning av någon slag. En glad och skön bild med fina färgeri.

    SvaraRadera