28 februari 2009

Veckans fönster


Veckans fönster får bli en symbol över hur det är för mig just nu. I lördags flög jag hem från Jordanien och såg ut över ett hav av moln från detta flygplansfönster. På måndag ska jag flyga till Nepal och hoppas på lite klarare flygväder. Visserligen har jag inte fått plast vid fönstret då så det blir väl inga bilder, men lite ska jag väl kunna kika ut i alla fall. Flygresan kommer att gå från Stockholm via Bangkok till Kathmandu.

Fler fönsterbilder hittar du hos Susanne.

12 kommentarer:

  1. Din bild får mig att längta, moln är så fantastiska.
    Läste att du ska till Nepal, vet en som skulle vara ruskigt avundsjuk om jag berättade det. Min ena son var där i tre månader som 17-åring (nu 26), volontär i Sidharta (långt ut på landet). Det var innan upproret, och innan han hade riktiga kameror.
    Kommer du berätta och visa lite bilder från den resan? Då ska jag länka honom hit.
    Ha en bra helg

    SvaraRadera
  2. Klart jag kommer att visa bilder. Massor, troligtvis.

    SvaraRadera
  3. Vackert stillsamt hängandes uppe i luften!

    SvaraRadera
  4. Ser väldigt rofyllt ut, men ändå lite ljus i molnen.

    Hoppas Du får en bra flygresa och underbar semester, ser fram emot att njuta av Dina bilder senare...

    Kram //annette

    SvaraRadera
  5. Jag vet ju att vingen som syns genom fönstret hör till fönstret men ädnå känns det som om du bara tittat ut gneom ett annat fönster och plåtat. Vackert ljus i molnen.

    SvaraRadera
  6. Bilden inrymmer ett enda ord för mig: Längtan.

    SvaraRadera
  7. Jag kan bara instämma i det som har sagts: jag längtar.

    Har du hunnit återhämta dig från förra resan?

    SvaraRadera
  8. Återhämtat mig har jag nog, men jag hade nog hellre sett att det var lite längre tid mellan de här två resorna.

    SvaraRadera
  9. Det låter härligt Della! Inte flygresorna för dem avundas jag dig inte;) Men visst är det fint att se ut på såna ulliga moln i vackra färger.
    Hoppas du får en riktigt fin resa till Nepal och en massor av bilder med dig hem. Hur länge blir du borta?

    SvaraRadera
  10. Lite drygt två veckor blir jag borta.

    SvaraRadera
  11. Vackert foto. Jag älskar att flyga och försöker alltid få fönsterplats så jag kan studera moln och i bra väder kunna följa med var vi är.

    SvaraRadera