26 april 2009

Bildligt talat

Fler bilder i ordkedjan Bildligt talat hittar du hos Mimo.

22 kommentarer:

  1. Aha, jag förstår precis, verkar vara lite strul med att tanka;)

    Ha det bra!

    annette

    SvaraRadera
  2. Svårigheter att få upp tanklocket?? Vad det måste vara jobbigt att ha så mycket kläder, så långa rockar på sig...

    SvaraRadera
  3. Tankluckan har gått i baklås, eller så har någon lagt en sockerbit i tanken. De står säkert kvar än. /Amanda

    SvaraRadera
  4. Vad hjälper det att ha öknen full med olja om inte tanklocket går att öppna!

    SvaraRadera
  5. Morrn.

    Tankat fel sort?

    Kul situationsbild.

    Ha de bra
    Hasse

    SvaraRadera
  6. Kul bild!
    Det ser svettigt ut, med mycket kläder på i värmen.

    Ha det så gott // Nettan

    SvaraRadera
  7. Panik om man inte får upp tanklocket mitt ute i öknen.

    SvaraRadera
  8. Det ser väldigt "bökigt" ut med alla tyger som är runt dem.

    SvaraRadera
  9. Skön bild! Vackert ljus och sobert redigerad.
    En bild som ger tankar. Min första tanke var, en mack mitt ute i ingenstans. Rätt eller fel, inte vet jag. Sedan började jag funderar precis om alla andra, vad är det som strular?

    SvaraRadera
  10. Ja det kan man säga bildligt!

    SvaraRadera
  11. kul bild! och ibland behöver manhjälp med att tanka.

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar bild. En karl reder sig sällan ensam:)

    SvaraRadera
  13. Ser ut som om det strular med tankningen... :)
    Läckert fotad bild!

    /Caroline

    SvaraRadera
  14. Kul bild! Förmodligen mycket långt till nästa mack.

    SvaraRadera
  15. Känns som om det är väldigt långt mellan mackarna. Bilden är bra och färgerna fina/Lis

    SvaraRadera
  16. Jag har oxå cykelhjälm;)

    annette

    SvaraRadera
  17. En annan värld! Undrar om macken ligger rakt över en oljekälla? ;)

    SvaraRadera
  18. Bilden är tagen i Jordanien i ett ökenliknande landskap. När man ser "shejken", öknen och bensinpumpen tänker man väl direkt "olja". Men Jordanien har faktiskt ingen egen olja, utan importerar. Dom har faktiskt nästan inga egna naturresurser alls.

    SvaraRadera
  19. Hihi, kul bild! Olja var det första jag tänkte på också...ååh, vad man är enkelspårig. ;)

    SvaraRadera