24 maj 2009

Testing, testing


Jag har dragit upp storleken lite på ytan för bloggen så jag kan ha lite (och då menar jag lite) större bilder. Detta är alltså en test.

Bilden är från igår och visar Nyköpings hus. Det var här Kung Birger hade Gästabud för sina bröder hertigarna Erik och Valdemar på 1300-talet, vilket slutade med att hertigarna hamnade i fängelsehålan där dom lär ha suttit några veckor innan dom dog svältdöden. Det har ju hänt lite med slottet sedan 1300-talet, så det såg knappast ut så här på den tiden. Men i alla fall..

12 kommentarer:

  1. Tycker du ska sluta testa.... det här var jättebra. En bild säger ju mer än tusen ord så varför ska inte en sådan få största möjliga utrymme.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Marlene...Men det förstår du nog redan;) De gör sig så mycket bättre i stort format tycker jag. Så för mig får du gärna öka på storleken ytterligare om du vill.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Det är alltid snyggare med större foton - till en viss gräns förstås. Det ser jättebra ut hos mig och inte alls tungladdat heller. Fast jag sitter å andra sidan med en sprillans ny dator.

    SvaraRadera
  4. Men då kör jag så här ett tag, så jag vänjer mig och sedan får vi se. Det är snällt att ni ger feedback. :)

    SvaraRadera
  5. Ja, det är så snyggt med stora bilder på bloggen. Jag har provat med alla snälla och omtänksamma tips jag fått, men jag fåt det verkligen inte att fungera. Mina bilder blir liksom förstörda. Antingen pixliga eller utdragna... så jag ger upp men njuter desto mer av er andras bloggar.

    SvaraRadera
  6. Visst är det snyggt med lite större bilder. Så jag tycker du ska behålla den nya storleken! Jag har också testat lite men vet ej om jag gör rätt, det funkar inte riktigt bra. Har du några bra tips du kan dela med dig? Hoppas!

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Har ju själv börjat med lite större bilder, tänker nog öka på lite till för jag tycker dom flesta bilderna blir så mycket fianre i större format, och den bild Du visar här är ett bra exempel på det, ursnygg!

    annette

    SvaraRadera
  9. Cecilia - jag tipsar gärna. Du behöver göra två saker - först bredda din blogg och sedan ändra i html-koden för bilden du vill ladda upp i annan visningsstorlek än 400px. Jag kan förklara sedan när jag är tillbaka efter Köpenhamnsresan. Om ingen annan redan har visat dig då...

    SvaraRadera
  10. Nu gjorde jag samma sak då jag insåg att jag fortfarande hade lite mer utrymme kvar till högerspalten, fast jag vet att en del tycker min sida är lite rörig, men eftersom blogginläggen alltid ligger i mitten tycker jag inte det borde vara så svårt.

    Bra att du fortsätter med de stora bilderna... du har ju verkligen bilder som du stolt kan visa upp.

    Ulrica - om du läser detta så tänk på att bilden du laddar upp måste vara minst lika stor eller störr än det du visar i bloggen

    SvaraRadera
  11. Hoppas Du får det bra i Köpenhamn, nya spännande bilder får vi säkert njuta av när Du kommer tillbaks!

    annette

    SvaraRadera
  12. Det blev jättebra, jag har åxå försökt men det blev så konstigt med texten. Lär mig åxå snälla!!!!
    =)

    SvaraRadera