12 juli 2009

Veckans Fototriss - Siffror

Eftersom det verkar som om jag är helt insnöad på Mongoliet just nu efter min resa, kommer alla mina tre sifferbilder därifrån. Bilderna är nödlösningar på dagens tema - inte tänkte jag på att det var siffror på bilderna när jag tog dom.

Först ut är en ger (eller jurta som vi vanligtvis säger), med siffran 7 på en skylt på väggen. Jo, det står faktiskt 7 även om det inte syns direkt.

Här står vår fyrhjulsdrivna buss redo för nya äventyr. Nummerskylten har fyra siffror och tre kyrilliska bokstäver.

Kamelerna ser lika förvånade ut som jag kände mig när jag fick se att de åkte lastbil. Nummerskyltens siffror är prydligt målade på sidan av flaket också.
350.000 kameler lär det finnas i Mongoliet, men det är nog inte så många av dem som åker lastbil.

Fler sifferbilder finns på Veckans Fototriss.

22 kommentarer:

  1. Kamelbilden, den sista, är ju helt underbar. Ja, jag medger att det inte precis är siffrorna jag tänker på utan kamelerna!!! De ser för härliga ut där på flaket!

    SvaraRadera
  2. Det är tre sköna bilder i din triss! Den sista på kamelerna tycker jag är så läcker att den blir min favorit här hos dig!
    Ha en skön söndag - det tänker jag ha ;)

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder, men nummer tre på lastbilskamelerna blir min favorit.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Sista bilden är bara för härlig :)

    SvaraRadera
  5. Klart man blir insnöad om man varit med om nåt spännande. Det är ju inte alla som får åka till Mongoliet. Så det är bara kul om du fortsätter vara insnöad på det temat. Fina bilder allihipa.

    SvaraRadera
  6. Spännande fototriss! Bilden med kamelerna blir min favorit!

    SvaraRadera
  7. Men himmel det är väl klart du är insnöad när du varit på ett sådant galet härligt äventyr..kamelerna är underbara..helt magiska.

    SvaraRadera
  8. Fina bilder. Gillar kamelBILden...

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder hos dig!!
    Din sista bild med kamelerna,
    gillar jag bäst.

    Ha det gott // Nettan

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder! Den med kamelerna är ju helt underbar! :D

    SvaraRadera
  11. Mycket fina bilder och kamelbilden är hel tunderbar.

    SvaraRadera
  12. Där fick Du verkligen till med bilder från Din resa, förstår att Du njuter av dessa bilder och använder dom även i trissen, sista bilden med kamelerna är ju underbar, kanske var dom lite trötta på att gå;)

    annetet

    SvaraRadera
  13. För min del får du gärna gödsla med bilder från Mongoliet... känns ju nästan som om jag också reser dit:)

    Kamelbilden är störtskön, de ser ju faktiskt förvånade ut. "hö, hö, hur tusan hamnade vi här? Någon som vet?"

    SvaraRadera
  14. Inte tröttnat man på dina bilder i första taget. Tänk att man kan få kamelerna att ligga på flaket/Lis

    SvaraRadera
  15. Det är så roligt att få se dina bilder så tänk inte så Della...Bilden på kamelerna är ju helt underbar! De har en sån skön uppsyn, lite nyfikna och överlägsna på samma gång. Siffrorna är rätt snygga de också :)

    SvaraRadera
  16. Hej! Nu har jag läst igenom dina inlägg om er resa, så roligt och så intressant att se och läsa om en plats så långt borta! Vilka upplevelser ni haft....Och så vackra bilder du tagit.
    Och den här sista bilden på kamelerna, den är alldeles underbar!
    Kommer att tänka på när jag var i Israel, (för himla längesen...jag var bara 18 år då...!), ja iallafall, då klappade jag en kamel. Och fy tusan vad jag stank om handen sen, uäk, vilken doft! Undrar om det bara var den kamelen som luktade apa (!), eller om det är så kameler överlag doftar...?!

    SvaraRadera
  17. Vilken fantastiskt intressant resa det måste varit/är. Kamelerna gillar jag :)

    SvaraRadera
  18. Vad pucklarna ser roliga ut på kamelerna, ser ut som pyramider i bakgrunden.

    SvaraRadera
  19. Oh, har du varit ute och rest... Då måste jag studera din blogg litet mer grundligt.

    Härliga bilder!

    SvaraRadera
  20. Jättefina resebilder och kamelerna är väl för ljuvliga.

    SvaraRadera
  21. Hihi så härliga, du jag fastnade verkligen för sista bilden =)

    SvaraRadera
  22. Åh så full i skratt jag blev av den sista bilden, den är klockren! :) Men alla bilderna är så klara och fina, gillar dem.

    SvaraRadera