09 augusti 2009

Bildligt talat

Fler bildligt talande bilder finns hos Mimo.

13 kommentarer:

  1. Det är verkligen en talande bild - har sett liknande i en bassäng :)

    SvaraRadera
  2. Undrar hur det känns att snorkla med så mycket tyg på sig. Det var ju jobbigt när man fick träna livräddning i simskolan.

    SvaraRadera
  3. Religionen är stark, men vad härligt att se att det ändå inte hindrar dem från att dyka. I vissa tro samfund har barnen det jobbigt när de kommer i skolåldern. Ingen gymnastik, inte fira kompisar som fyller år och en massa andra regler. /Amanda

    SvaraRadera
  4. Ja det gäller att anpassa sig. Men detta fina foto gör mig tacksam att jag och mina döttrar lever här och nu!

    SvaraRadera
  5. Jag skrattade och instämmer i Rajsons kommentar även om jag inte har några döttrar!
    Mycket bra fångad bild!

    SvaraRadera
  6. Det är klart att det går att snorkla även om man har huvudduk på - men lite svårare är det förstås! Men skönt att få vara i vattnet - det är det nog inte alla kvinnor som får runt om i världen!

    SvaraRadera
  7. Alla har vi vår religion och dessa kvinnor bär sin med heder eller inte kanske vad vet jag.. dykarglasen förnimmer om en upplevelse under vattenytan.. kanske ska de fånga bilder där under.. en kamera finns till hands...
    Bra talande bild som skänker tankar inom oss:-)

    SvaraRadera
  8. Ja, vad ska man säga... En helt fantastisk bild på alla sätt och den har verkligen ett eget talande språk sen är det upp till var och en att tolka den. Tror att jag behåller det för mig själv!

    SvaraRadera
  9. Det ser onekligen lite roligt ut med alla kläder. Jag var ute och åkte båt med en dykfirma igår, och japanerna som skulle dyka hade långarmat och byxor UNDER våtdräkten..

    SvaraRadera
  10. Gillar verkligen denna bilden!

    Den står för sig själv. Att sedan kvinnorna badar med kläderna och huvudduken på är ingen nyhet. Gillar att de numera kan bada i heltäckande baddräkter med hellånga armar och ben.

    Gillar det underbara vattnet! Då har fått fram en underbar ton i det! Hade inte kvinnorna funnits med på bilden hade den troligtvis blivit ganska platt!

    SvaraRadera
  11. Stackare, vad det måste vara jobbigt att bada och snorkla i den utrustningen. Jag kan bara instämma med Rajson...
    Och det är en fantastisk talande bild! Dessutom suveränt bra fångat av dig. Inga problem att fotografera dem? Eller hann de inte se dig?
    Du...Mina fötter passar heller inte in här, varken storleksmässigt eller i modeller:)
    Så mina praktiska, platta skor blir ganska uttittade. Tänkte faktiskt på det när jag var hemma i Sverige i sommar. Vad praktiskt och sportigt vi klär oss, oftast. Både vad det gäller skor och kläder. Den stilen passar mig mycket bättre. Jag skulle aldrig klara av att älga iväg på högklackat.

    SvaraRadera
  12. Ack ja. Skönt att dom åtminstone får gå i vattnet, det måste bli varmt under allt tyg.

    SvaraRadera
  13. Kom att tänka på när barnen gick i simskola via grundskolan och de hade klädsim...

    Fin bild.

    SvaraRadera