11 oktober 2009

Bildligt talat


Fler talande bilder finns hos Mimo

12 kommentarer:

  1. Viss skillnad i arbetsinsats om man jämför med "den rika delen av världen"...

    SvaraRadera
  2. Fin bild och tänk vilket jobb att tvätta. Ser ut som en stor matta ska skuras dessutom/Lis

    SvaraRadera
  3. Tänk vad bekvämt vi har det med tvättmaskiner och rinnande vatten i kranen...

    SvaraRadera
  4. Vilket slit, jag är så lycklig över min tvättmaskin som går för fullt varje dag.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ojämlikhet och kvinnorna får slita hårt för att hålla familjens kläder rena. Jag har sett liknande situationer och det är inte rättvist här i världen. /Margareta

    SvaraRadera
  6. Lite skillnad i hur vi har det idag, vad jag oxå tänker på i Din bild är männen, ger mej sjutton på att dom sitter och spelar kort;)
    Längtar efter att delta i dom här fotoutmaningarna igen, men det går inte att skriva så många kommentarer, så jag går bara in till en del av Er.

    Ha en bra start på veckan!

    annette

    SvaraRadera
  7. Alltid så roligt att se dina bilder och jag ställer alltid mig frågande .. till vilken bild som dyker upp på din bildlikt:-) Underbar bild som säjer så mycket .. tänk det fanns en tid, då vi kvinnor i vårt land oxså fick gneta och gno för hand med tvätten.. det där glömmer man lätt i tider med tvättmaskiner nära oss..

    SvaraRadera
  8. Hej!

    En fin bild och en annorlunda vardag du visar.

    Må fint, önskar Irene

    SvaraRadera
  9. Det är när man ser tvätterskor man inser att jösses vad bra vi har.

    SvaraRadera
  10. Vilket slit de har dessa kvinnor. "lite" skillnad mot våra tvättstuor. Däremot ser det väldigt socialt ut. Fin bild.
    Min staty är en mindra variant av trädgårdsdekoration som står hos min granne på landet i Värmland.
    Må gott.

    SvaraRadera
  11. Jaha, och vad gör mennen tro???
    Det ser ut att vara i torraste laget i flodbedden.
    Får lite barndomsvibbar!!!? Första åtta åren bodde jag på finska landsbygden,lång, långt norrut. Tänk mormor och mamma stortvättade vid en källa i skogen. Minns de gjorde eld under en enorm gryta och så sköljde de grov tvätten i källan. Hade förträngt detta.Låter som 20-talet men det var mitten av 60-talet!Tänk vilkem lyx det måste ha varit för min mor när hon besökte tvättstugan i Lindome för första gången!

    SvaraRadera
  12. Snacka om talande bild, snyggt!!!
    =)

    SvaraRadera