21 februari 2010

Fototriss - Oväntat

På resa är man med om ganska mycket ovanligt och oväntat. Kanske är det därför jag gillar det så mycket.

I Tibet stannade vi med bussen för att äta vår medhavda matsäck mitt ute i ingenstans. Trodde vi. Eller i alla fall jag.
(Det här är bara en etableringsbild som inte hör till själva trissen.)


Två minuter gick, högst, innan det kom människor gående för att titta på oss. Jag förstår inte var de var innan vi kom, för de syntes verkligen inte i landskapet. Och man såg långt. Verkligen långt.

Spännande var det i alla fall, vi hade nog alla utbyte av att titta på varandra i detta oväntade möte.


Fler oväntade fototrissar hittar du i Helenas Fototriss.

15 kommentarer:

  1. Fina bilder och uppenbarligen oväntade möten. På Irland finns det pubar som ligger i ingenmansland och man tänker: Hit hittar väl ingen på kvällen. Och så är det smockat när man kommer dit senare. :-)

    SvaraRadera
  2. Ren LYCKA att få med dessa människor på foto förstår jag.. vilket oväntat besök:-))

    SvaraRadera
  3. Personliga möten och oväntade händelser är nog det som fascinerar även mig mest på resande fot. Mittenbilden med pojken är riktigt mäktig med bergen i bakgrunden.

    SvaraRadera
  4. Mycket lyckad triss. Ja, jag undrar också vart dom kom ifrån ;)
    Ha det bra idag!

    SvaraRadera
  5. Fina bilder med oväntat möte!

    Förstår känslan, vi var i Nepal för många, många år sedan (innan det var så jättevanligt med turister där) och då hade vi många oväntade spännande möten.

    SvaraRadera
  6. Verkligen oväntade möten med oväntade människor.
    Säkert en spännande resa du gjorde.
    Snygga foton och kan tänka mig att det blev många fler fina foton.
    Måste kika in i din blogg.

    Ha en bra söndag.

    SvaraRadera
  7. Spännande med oväntade möten och dina bilder är jättefina.

    SvaraRadera
  8. Starka och vackra bilder som verkligen förmedlar det oväntade temat.

    SvaraRadera
  9. Fin triss och jättevackra bilder på vackra människor. Vilken häftig upplevelse/Lis

    SvaraRadera
  10. VÄLDIGT vackra bilder på naturen och folket!!
    Förstår att det var oväntat...

    Ha en bra söndag // Nettan

    SvaraRadera
  11. För mig var det i alla fall oväntat att få se bilder från Tibet

    SvaraRadera
  12. Det kallar jag för lyckade oväntade möten människor emellean, måste ju ha varit fantastiskt för alla inblanade att få möta varandra dätute i ingenstans. Väldigt fina bilder, kul att se dessa människor i sina fina speciella kläder.
    Skickade ingen snö idag, vi fick solsken lite senare och det behöll jag oxå:)
    Ha en skön kväll!

    annette

    SvaraRadera
  13. Spännande möte.

    ha en skön kväll
    Kram Louise

    SvaraRadera
  14. vilket härligt möte! Dina bilder är verkligen underbara.

    SvaraRadera
  15. Vilket härligt oväntat möte. fantastiska bilder på så fina människor.

    SvaraRadera