06 februari 2010

Veckans fönster - Reflekterat


Den här bilden är från december 2008. Inte riktigt dagsfärsk alltså.

Det reflekterade ljuset i fönstren på det gamla huset var så fint tyckte jag när jag cyklade förbi. Men omgivningen...nja... Inte blev det någon kanonbild direkt, men den har legat där i fotoarkivet sedan dess och jag har sett den då och då och undrat vad jag ska ha den till.

Nu slår jag till och använder den, så är det gjort.

Fler reflekterade bilder finns hos Susanne som kör Veckans fönster.

5 kommentarer:

  1. Håller med om att omgivningen inte är direkt fotogeniskt - men speglingen i fönstren är det absolut inget fel på!

    SvaraRadera
  2. Det som stör mig i omgivningen är väl mest den vita containern, för annars tycker jag det ser bar ut med det gröna huset med så många fina detaljer. Och solens reflektion i fönstren är vacker.

    SvaraRadera
  3. Håller med om att det är synd att container står där. Annars ärdet en fin bild med spännande spegling. (Du kunde kanske ha beskurit bilden?)

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg reflektion med färg som bryter mot omgivningen.
    Containern eller vad det är får man väl acceptera eftersom den står där. Den tillhör bilden och stör inte mig det minsta.

    SvaraRadera