27 februari 2010

Veckans fönster - Roligt

Vissa saker är roliga. Riktigt roliga. Det spelar inte någon roll hur många gånger man tänker på det eller pratar om det - det är lika roligt i alla fall. Det tappar liksom inte sin inneboende rolighet.

Sedan finns det annat som är lite roligt just vid ett tillfälle och kanske inte mer. Det här fönstret t ex hamnar för mig i den här andra kategorin. I kyrkan fanns ett fönster i form av ett kors och i mitten hade man monterat något slag luftinsläpp/-utsläpp som såg ut som en övervakningskamera. Det såg roligt ut tyckte jag när jag gick förbi där i Hong Kong. Men nu... nja.

Detta är i alla fall mitt bidrag till Veckans fönster med temat roligt. Fler bidrag kan du se hos Susanne.

10 kommentarer:

  1. Det var annorlunda.
    Nu får du berätta om sibiriska nötkråkor. Jag har aldrig hört talas om dem. Vad är det och var ser du dem?

    SvaraRadera
  2. Wow! Det var en kul en! Ska läsa mer om dem nu :)

    SvaraRadera
  3. Det var ju verkligen annorlunda och lite roligt att dom monterat en kamera i ett kors;)

    Ha en bra slaskig dag!

    annette

    SvaraRadera
  4. Ahaa, är det där "den heliga anden" kommer in och ut? ;D Precis som du tyckte jag mig se en kamera därinne. Man är ju lite miljöskadad av FRA-debatten...

    P.S. Jag fixar en ledtråd när jag har kommit på nåt. Det är inte helt lätt.

    SvaraRadera
  5. Det är ju roligt på så vis att det är annorlunda och man måste tänka efter lite när man ser bilden. Jag såg också en kamera där i korset och tänkte: Gud ser dig! :-)

    SvaraRadera
  6. Verkligen ett annorlunda och roligt fönster. Men... inte behöver Gud en kamera för att se allt, ellr hur?

    SvaraRadera
  7. Intressant fönster! Jag tänkte genast på en kameralins. Gud eller någon annan som bevakar folket utanför!

    SvaraRadera
  8. Jo, visst ser det ut som en övervakningskamera roligt placerad i mitten på korset. Snyggt fångat!

    SvaraRadera
  9. Är du säker på att det inte är en övervakningskamera? Konstiga äro guds vägar, han kan behöva hjälp av modern teknik... Ibland blir kyrkor utsatta av vandaler, då kan kameror behövas för att fånga förövarna. (Bara lite tankar.) Kul att du tog fotot.

    SvaraRadera