08 september 2010

Förberedelse

Malariaprofylaxrecept införskaffat inför Sydafrikaresan.

4 kommentarer:

  1. Det börjar närma sig nu. Resfeber har du väl knappast men jag undrar om det där förväntansfulla "pirret" har infunnit sig. :)

    SvaraRadera
  2. Är avis, ja kanske inte pga att du är tvungen att pilla i dig dessa tabletter.
    Efter min resa till Kenya förra hösten blev jag bra mer sugen på mer Afrika.Funderar på allvar att göra en insats inom "Tdl utan gränser" så småningom. Känns som ett vettigt sett att göra en insats.
    Ser verkligen fram emot foton!

    SvaraRadera
  3. Åh, Sydafrika! Dit skulle jag också gärna vilja åka. Får väl börja spara pengar igen. Och nu är det väl snart sommar där.

    Men usch, malariaparasiten där är ju resistent mot många av profylaxen, åtminstone de som är baserade på klorokinin. Tur det finns andra numera.

    Hoppas du får en fin resa utan mygg och kommer hem med många fina foton.

    SvaraRadera
  4. Inget direkt pirr, men jag glädjer mig.

    Det där med Tdl utan gränser låter som en jättefin idé.

    Ska göra mitt bästa för att få till lite bilder. Tar nog med både stora och lilla kameran. För säkerhets skull.

    Tur att det finns profylax. Men tyvärr brukar myggor gilla mig. :(

    SvaraRadera