27 november 2010

Veckans fönster - Varmt

Denna gång ger Susanne oss temat varmt för våra veckofönster. En mycket trevlig kontrast till de -10 grader som är där utanför just nu.

Om jag ska tänka varmt så tänker jag på sommarens rundresa till Vietnam, Laos, Kambodja och Thailand. Då var det varmt! Att inleda resan med över 40 grader i Hanoi kändes rätt chockartat när jag kom direkt från Sverige.

Bilden här med sina fönster är från ett av templen i Angkor i Kambodja. Det var varmt där också. Det skulle vara regnperiod vid den tiden, men det märktes det inte så mycket av.

Fler fönster på temat varmt finns på Susannes fotoblogg.

9 kommentarer:

  1. Tänk vad mycket spännande det finns i dessa länder!
    Får se lite längre fram om jag skulle få möjlighet till en resa!
    Spännande miljö med flertal fönster!
    Ska det vara så härhela vintern tro! Snöbyar, svinkall nordostlig vind?

    SvaraRadera
  2. Vilken spännande miljö! Det ser nästan lite farligt ut...kanske kommer det någon sten nedramlande?
    +40...det är väl i mesta laget det. Då vill jag helst bara sitta stilla i skuggan.
    Men hellre det än det här snöandet. Jag är orolig att det ska bli som vintern -98 när vi var insnöade här uppe.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. 40 gr är verkligen varmt! Bäst att vara i skuggan då!
    Härlig bild från Angkor Vat! Den rundresan du gjorde i somras måste ha varit helt underbar. Vilka upplevelser!

    SvaraRadera
  4. Det här är verkligen ett av de resmål jag allra helst skulle vilja komma till, oavsett varmt eller kallt.
    spännande och intressant att få se en fin bild därifrån.

    SvaraRadera
  5. Härligt härligt! Jag föredrar faktist +40 mot -10, hur knäppt det än låter. Hatar att frysa. Skönt att det inte regnade ändå för det hade väl känts som ångbastu. =)

    SvaraRadera
  6. Japp, jag antar 40 plusgrader, då kan jag sitta i värmen och njuta något kallt att dricka samtidigt som jag njuter av dessa vackra byggnader;)
    Fy så det börjat med vintern redan nu, antar att Du har samma väder som här,blir väl ingen cykel för Dej imorgon antar jag;)

    annette

    SvaraRadera
  7. Jäpp, 40 grader blir varmt även för mig som trivs fantastiskt bra när temperaturen går över de 30.

    SvaraRadera
  8. Så vackert och spännande! Kan tänka mig värmen där!

    SvaraRadera