03 december 2010

Tema fredag - Karta


Eftersom Tema fredag denna gång låter oss välja ett eget tema, så väljer jag - Karta. Jag gillar kartor, gillar att se var platser ligger och hur terrängen ser ut och hur man kan ta sig fram.

Den här mosaikkartan är från St Lucia i Sydafrika. Den fanns på ett golv i utkanten av samhället och visar hur man tar sig till "stora vägen" N2:an. Åker man N2:an norrut så som kartan föreslår, kan man hamna i Swaziland. Det gjorde vi på en lunchutflykt.

Fler fritt valda bilder finns hos Sinneskatten.

14 kommentarer:

  1. En klart annorlunda karta! Skulle vara trevligt att se den i verkligheten

    SvaraRadera
  2. Underbar karta i mosaik.. riktig färgklick på gatan:)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig och rolig karta!

    SvaraRadera
  4. En färgrik karta och vi har något gemensamt.

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig bild och kart - trodde den var från Barcelona vid första anblicken!

    SvaraRadera
  6. Underbar färgglad mosaikkarta!
    Superfin idé att placera den på marken!

    SvaraRadera
  7. Jag gillar också kartor, även om jag är ganska dålig på att orientera efter dem...
    Men det är nåt speciellt med kartor ändå, man liksom försöker få grepp om nånting, om världen, hur allting hängre ihop...

    SvaraRadera
  8. Sådana kartor tycker jag om. Lätta att använda. Kanske lite svårare att ta med sig, men ändå... ;-)

    SvaraRadera
  9. Jag gillar också kartor och den här är ju unik. Vilken fin vinterbild du visar i senare inlägg. Den skulle passa fint på väggen. Trevlig helg/Lis

    SvaraRadera
  10. En fantastisk skapelse!
    Jag gillar också kartor - viktigt för mig att kunna orientera mig i världen. Denna går ju inte att ha med på färden, men inte dumt med ögon godis...

    SvaraRadera