01 januari 2011

P-plats


Jag ger mig på fotoutmaningen 365 Foton 2011. Utmaningen har 365 olika teman och det går ut på att visa en bild per tema under året. Bilderna ska dessutom vara tagna under år 2011. Sedan gäller det alltså "bara" att komma på vad man vill visa för respektive tema. Inte så svårt i början, men betydligt svårare mot slutet.

Jag startar direkt på årets första dag med en bild tagen ut genom fönstret i morse. Hos grannen sitter det ofta någon fågel på taket på vintern. Det är väl en bra och varm utkiksplats, som funkar för både duvor, skator, kråkor och kajor. I morse var det lite blåsigt när den här kajan parkerade sig där en stund.

Nu är jag igång.

(Tema nr 219 P-plats, Bild 1 av 365)

15 kommentarer:

  1. En start så god som någon :o)
    Jag har varit ute och fotat, men inte fört över till datorn ännu.

    SvaraRadera
  2. En varm och go p-plats i denna kylslagna vinterdag!

    SvaraRadera
  3. Härligt med en som är på direkt från början. Klart det är varmt och gott för fågelskrället. Ursäkta mitt ordval men fåglar är inte omtyckta hos mig, fast på bild funkar det.
    Titta gärna in hos mig med.

    SvaraRadera
  4. Hade en annan parkering jag tänkt fota idag och starta med,men det kändes inte så där okej att ge sig ut i skogen, så jag startar lite lugnt med delar av lunchen;)

    Ha en bra dag!

    annette

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att jag har mitt bo inomhus tänker jag när jag ser bilden.

    Vore kul att delta i temat men jag tror jag inser mina begränsningar (framför allt tid men också engagemang som inte skulle hålla året ut är jag rädd) och avstår... men det vore himla kul!

    P.S. Hälsa V att han har rätt. Igeeen! =)

    SvaraRadera
  6. Klart jag peppar och tar tacksamt emot detsamma, för det kommer ju att bli svackor det vi ju;)

    annette

    SvaraRadera
  7. Det var en bra P-plats :) Här har fåglarna det svårt med att finna mat. Kråkorna har slagit sig ihop till en stor flock och de flyger efter en när man går ut ... lite Hitchcock över det hela ...
    God fortsättning och lycka till med 365 - utmaningen :))

    SvaraRadera
  8. Härlig startbild och underbart tolkad!! God fortsättning på det nya året=)

    SvaraRadera
  9. Oj så modig du är..jag ser ju att du har kvalitéerna så det kommer gå utmärkt..måste scrolla lite här och kolla mer..så spännande..:) Gott Nytt fotoår på dig

    SvaraRadera
  10. Lycka till i fotoutmaningen! Själv tycker jag att en paus är rätt just nu. Tycker inte jag hunnit med så mycket annan fotografering och inte heller att hälsa på hos andra så mycket som jag skulle vilja. Ett snitt på ett foto per dag under ett helt år är mycket för mig.

    Härligt foto med den där fina ramen som är pricken över i.

    Och jag är övertygad om att du blir godkänd på kursen.

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  11. Snygg start! Men var är parkeringsautomaten;-))

    SvaraRadera
  12. Härlig start!
    Ska bli spännande att se resterande bilder under året :O)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  13. Här är det sol, men fy sjutton så halt säger jag efter att ha sprungit upp och ner från tvättstugan!!

    annette

    SvaraRadera
  14. Härlig bild! hitta den "365 foto" tema saker nyss, och skall nog även jag ge mig på detta tror jag.

    SvaraRadera
  15. Vilken rolig tolkning av temat :) Skall bli kul att se fler bilder under året :)

    http:louisevbg.blogg.se/foto

    SvaraRadera