15 januari 2011

Veckans fönster - Valfritt

Ett dagsfärskt foto visar jag inte så ofta när det gäller Veckans fönster. Ofta är det kluriga teman som Susanne har hittat på, så att jag måste gräva rejält i arkivet för att hitta något som jag tycker passar. Men idag är temat valfritt och har jag varit ute och fotat fönstren på Kungstornet på Nyköpings hus. Det ser lite kul ut från den här vinkeln när Kungstornets översta del sticker upp bakom murarna.

Fler valfria veckofönster finns som vanligt på Susannes fotoblogg.

8 kommentarer:

  1. Ja, det blev en tjusig bildkomposition.

    SvaraRadera
  2. Snyggt fångat,vet ju hur det huset ser ut, men aldrig tänkt på det i den vinkeln!

    annette

    SvaraRadera
  3. Det ser nästan ut som att du har fått gräva fram huset ur snön.

    SvaraRadera
  4. Ett litet hus på en snöbacke, ser det ut som. Läcker vinkel.

    SvaraRadera
  5. Vilken kul komposition, ser nästan ut som en härlig skidbacke där framför Nyköpingshus!

    SvaraRadera
  6. Härligt med ett nyfångat fönster i snyggt perspektiv!

    SvaraRadera
  7. Muren med snö ser inte ut som någon mur. (Snarare en skidbacke, som flera redan konstaterat.) Ditt val av vinkel ger ett roligt foto på Kungstornet. Ser inte ut som ett torn, snarare en stuga.
    Svagt med färger i fotot vilket jag tycker ökar på känslan av vinter och kyla.

    SvaraRadera