10 februari 2011

Klassiker (59/365)

Haha, precis som om jag skulle ha trott att det var dags för lite vår nu...! Nix, inte en chans. Idag kom snön tillbaka och jag  hade ett rejält jobb med att släpa med mig cykeln hem. Ordentligt slitigt i den tunga snön. En riktigt klassisk vändning i väderläget alltså. Skavsta flygplats här utanför stan har stängt också läste jag nyss.  På bilden här ovanför ser det kanske inte så illa ut, men det blev värre sedan med riktigt tung snö.






















Men... vad skönt att komma in efter att jag hade kämpat mig hem. Och nu behöver jag inte gå ut förrän imorgon bitti. Bra läge!

(Tema nr 130 Klassiker)

9 kommentarer:

  1. Jag ser nästan framför mig hur Kung Bore sitter någonstans och hånskrattar åt alla som trott att det inte skulle bli fler snöoväder i år...

    Här är det slask och vattenpölar överallt, så snart blir troligtvis skridskor lämpliga skodon.

    SvaraRadera
  2. Hi, hi ja där blev vi lurade;)
    Ser ut som här, var riktigt otäckt även att åka bil vilket jag gjorde idag,snön blev till is direkt på gatorna.
    Pratade med en granne som liksom Du släpat hem cykeln, både han och cykeln var helt "insnöade";)
    Vi får väl se hur morgondagen blir, bara fram med dubbkängorna igen, för jag har tänkt gå imorgon!!

    annette

    SvaraRadera
  3. En klassiker vi gärna förtränger...varje år!!!!
    Hoppas det är kortvarigt!!:)

    SvaraRadera
  4. Åh, vad flitig du är med fotoutmaningen! Med den takten är du klar långt före årets slut. Fast jag gjorde nog ungefär på samma sätt förra året och "latade" mig lite på slutet.

    Tänka sig att ni fått så mycket snö där i norr igen. Jag blev mest blöt när jag stack ut näsan idag. Och allt det skånska vintergråa är tillbaka. Det ser betydligt ljusare ut med snö, som på dina fina foton.

    SvaraRadera
  5. Förresten, ser att ditt år har 3000 dagar för mycket. :)

    SvaraRadera
  6. men huj vilket väder det är...
    å dina bilder speglar ju verkligen hur mycket snö å yra det är!
    Bläääää.....
    Men snygga foton är det i alla fall!

    SvaraRadera
  7. Susanne: *hihi* Ibland känns det segt men jag tycker ändå att tiden går rätt fort, så jag ändrar det där med att ett år har 3365 dagar. Sååå långt känns det inte. :-)

    SvaraRadera
  8. Vad duktig du är som försöker cykla trots ovädret! Det ser riktigt snöigt och kallt ut. Men ni ska visst få det lite bättre till helgen. Hoppas!

    SvaraRadera
  9. Usch och fy! Vi är nog många som är lite besvikna idag...fast vi borde väl veta bättre egentligen ;)
    Vi har kallt och massor av snö igen.
    Du är tuff du som cyklar.Ta det försiktigt!

    SvaraRadera