13 maj 2011

Veckans fönster - Valfritt


Veckans fönster har valfritt tema den här gången och jag väljer då de här fönstren. De finns i en kombinerad fiskaffär och fiskrestaurang i staden Busan på den södra delen av östkusten i Sydkorea. I nedre delen av huset väljer man sin fisk eller annan läckerhet från havet och däruppe tillagas den sedan så man kan njuta av den i restaurangdelen.

Här är några fler bilder därifrån.

Fler fönsterbilder med valfritt tema finns på Susannes fotoblogg.

Och Blogger har problem. Jag hoppas att Blogger snart lyckas återställa de inlägg som fortfarande är borta för onsdagen och torsdagen. Fem publicerade bilder/inlägg saknas fortfarande för mig i fotoutmaningen 365 bilder 2011. Dem vill jag gärna ha tillbaka.

15 kommentarer:

  1. Prata om färsk fisk!

    Vet du förresten att det går att få inläggen skickade till din mail? Fast det kanske inte hjälper så mycket med bilder (med kvalitet och liknande, sådant jag inte vet något om).

    SvaraRadera
  2. Vilka spännande bilder! Här finns många detaljer att studera. Åt du någon fisk?

    SvaraRadera
  3. Ja, jag undrar också om du åt någon och i så fall vad. Det blev ju en hel reportageserie det här. Fint!

    Och jag som trodde att blogger var ganska så stabil jämfört med blogg.se som krånglar med jämna mellanrum. Trist att bli av med inlägg och bilder. :(

    SvaraRadera
  4. Spännande och annorlunda fönster :)

    SvaraRadera
  5. Mycket smart affärsidé!
    Mins plötsligt min första resa utomlands med dåvarande pojkvännen. 17 år, grekland. Fick peka på fisken jag ville äta i akvariet på restaurangen.
    Tänk vad en bild kan framkalla!

    SvaraRadera
  6. Alltid färsk fisk i Asien...häftigt med en sådan restauranglösning.
    Jo jag har några inlägg borta också - så ledsamt.

    SvaraRadera
  7. Fin fönsterbild och en intressant bildserie/reportage av en spännande affär/restaurang.

    SvaraRadera
  8. Häftigt! Vår favoritrestaurang i Thailand fungerar sådär, fast dom har ingen butik. Man pekar på vad man vill ha och anger hur man vill att det ska tillagas, sen är det bara att sätta sig och vänta.

    Mina försvunna inlägg har kommit tillbaka under natten.

    SvaraRadera
  9. Just här åt jag inte, men väl pinfärsk fisk och skaldjur på andra ställen i Sydkorea. Så gott!

    SvaraRadera
  10. Spännande bilder! Men jag skulle nog ha lite svårt att välja ut en levande fisk för att sen veta att den dödas pga mig och sen kunna med god aptit sätta tänderna i den. Vet inte varför jag känner så för jag har ju inga problem att äta det som redan är dött från djurriket.

    SvaraRadera
  11. Där skulle jag velat vara och välja ut en fisk och få den tillagad så där precis nära när jag skulle ätit!

    Massa fina bilder, mycket att titta på!

    annette

    SvaraRadera
  12. Tänk så annorlunda..så intressant att få resa och se sådant..

    SvaraRadera
  13. Så kul att se!! Jag behöver ta ut en semesterdag för att kolla ordentligt på alla dina Korea-bilder... men det verkar inte finnas på världskartan just nu. Kan du ringa min chef om jag ger dig numret? ;D

    SvaraRadera
  14. Verkar väldigt gott med färsk fisk sådär!
    (...och så tyckte jag det var roligt och lite busigt namn på staden, hihi).

    SvaraRadera
  15. Snacka om färskvaror!
    Snygga och aningen exotiska bilder.
    Jag har en bekant som varit i Sydkorea och jobbat en längre tid och enligt honom käkade man mycket kål. Han hade lite svårt med doften av kål efter den tiden. :-)

    SvaraRadera