23 september 2011

Veckans fönster - Valfritt

Punta Delgada

Vad säger man att det här är då? Skuggan av fönster? Anti-skuggan av fönster? Inte vet jag, men jag tyckte det passade bra som Veckans fönster vars tema är valfritt.

Bilden är i alla fall tagen i Ponta Delgada som är huvudstad på Azorerna och ligger på den största av de nio öarna, Saõ Miguel. En trevlig och promenadvänlig stad, med mycket hänsynstagande bilförare på de enkelriktade gatorna. Dvs så länge man befann sig på trottoar eller övergångsställe.

Fler valfria veckobilder finns på Susannes fotoblogg.

12 kommentarer:

  1. Så härligt att få en dos av Azorerna.Du det är kolossalt roande att hitta skuggor av fönster ..jag mår så bra av att det finns fler än jag som ser sådant trevligt på väggar. Vi fönsterdiggare har ögonen öppna vart än vi drar fram i världen.

    SvaraRadera
  2. Mmm, detta var lite annorlunda. Gillas skarpt!

    SvaraRadera
  3. Ja, det var väl det jag tyckte...en liten dos Portugal :) Mycket snyggt!

    SvaraRadera
  4. Men åh, vad annorlunda och framför allt vackert med de där fönstren som "speglar" eller "skuggar" sig. Eller rent av solar sig?

    SvaraRadera
  5. Urläckert!
    Kul du tänkte på att fånga bilden.
    Och att du såg den!

    /Elisabeth 2

    SvaraRadera
  6. Så läckert! Skarpögt av dig att fånga detta.

    SvaraRadera
  7. Azorerna ligger på min reselista och jag fastnade på inlägget före detta-delfinerna!

    superläcker fönsterbild - ja hade jag tvivlat att det skulle vara det hos dig - NEJ!

    SvaraRadera
  8. Men du, va läckert med skuggor av ett fönster! Blev fascinerad av din spännande delfintur, jag har alltid drömt om att få se delfiner, men aldrig lyckats. Än!

    SvaraRadera
  9. Verkligen en annorlunda och väldigt vacker bild!

    Mycket snyggt!!!!!

    annette

    SvaraRadera
  10. Väldigt snyggt med ”solfönstren” på den vita väggen. Fin bild.

    SvaraRadera