02 oktober 2011

Bildligt talat


Mer bildligt talat finns hos Mimo.

8 kommentarer:

  1. Ja, vad ska man välja Blodkorv med ananas eller småskuren lever...
    Hua mig.
    Jag vill minnas att det fanns en svenskägd restaurang i Ponte Delgada men det kan väl knappast vara den här???

    SvaraRadera
  2. Först läser jag restaurangens namn och ler....sedan menyn och då börjar jag skratta....ja nog är det alltid en BOM restaurang på flera sätt...spännande meny! När jag kommer till Azorerna (så småningom) så kommer jag nog absolut ihåg denna bild...men kanske "lever" inte denna restaurang så länge...!?!
    Åt du där? De kan ja trots allt ha bra mat!

    SvaraRadera
  3. Lustig meny.
    Lever och blodkorv tillhör inte min favoritmat... ;-)
    En hel del fisk, undrar var den menyn går att hitta?

    SvaraRadera
  4. Ninni: av stavningen att dömma tror jag inte det. :-)

    Pysselfarmor: Jag försökte faktisk gå dit, men det var stängt just när jag var utanför. Kanske lika bra det?

    Erik "Semlan": Den finns att beskåda i fönstret till en liten restaurang i Ponta Delgada på Azorerna. Blodkorv är inte riktigt min grej heller...

    SvaraRadera
  5. Jisses, vilka rätter. Riktigt hejhoppsan-meny. Påminner mig om en liten pizzeria vi åker förbi på väg till jobbet. De skriver veckans pizza på en skylt och har inte lyckats stava rätt till en enda. Hawwai, cappricosa, vesuvo osv/Lis

    SvaraRadera
  6. Blandad meny kan man väl säga, "gyllene torskfilé" skulle jag gärna se hur den ser ut, hajstek kan jag oxå tänka mej, men blodig mat överlåter jag med varm hand till någon annan!

    annette

    SvaraRadera
  7. Bilden är klickad på Nordiska muséet igår - temat var "Galen i garn" och Eva spinner garn av lin.

    SvaraRadera
  8. Haha...sådär fantastisk meny som passar i någon bok med galna menyer (innehållsmässigt och stavning). =) Tack för en härlig bild som fick mig att skratta lite. =)

    SvaraRadera