04 oktober 2011

Mini


Varför har man öl i 20 cl-flaskor?

7 kommentarer:

  1. För att sådana som jag, som inte är så förtjust i öl, ska köpa av dem. ;)

    SvaraRadera
  2. Små och behändiga kanske? Men jag såg en typ 2dl tetrapack med VIN!!! Undrar om det fanns sugrör till den? Måste kolla nästa gång jag är på bolaget...

    Men öl... jag älskar öl... Undrar varför det inte finns på enlitare?

    /nr2

    SvaraRadera
  3. För att man ska spara dem sen för att sätta en blomma i;)

    SvaraRadera
  4. Tja... Den blir ju slående lik en gammaldags medicinflaska på det viset!? Nu vet jag i och för sej inte om jag tycker att öl är ett medikament precis, men alltid hjälper det väl mot något!? :-D

    SvaraRadera
  5. Haha, för det INTE är gott med öl...(håller med Elisabeth ovan!)

    SvaraRadera
  6. Tycker du att det är för lite?
    Flaskan är ju söt och kan användas som vas eller något annat...
    Själv är jag väldigt förtjust i öl, gärna den mörka belgiska, älskar smaken men vill inte dricka för mycket alkohol så jag brukar köpa alkoholfri öl.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  7. Varför inte? Ganska lagom mängd för mig iaf. Har lite svårare att förstå 1,5-liters flaskorna jag har sett t.ex. i Bolivia.

    SvaraRadera