01 oktober 2011

Veckans fönster - Kommersiellt

Besök på muséer och andra "sevärdheter" avslutas ju ofta med man leds in i souvenirshopen. Så även i N Seoul Tower i Sydkorea. Här gör de reklam för en nyhet - Fjällrävens kånken, denna tidlösa klassiker och framtida favorit, som Fjällräven själva skriver. Kånken har funnits i över 30 år nu här hemma.

För att vika ut det här med N Seoul Tower lite så kan jag berätta att jag var där en väldigt mulen och rätt regnig dag, alltså var det inte som gjort för ett besök högt uppe för att få utsikt över staden.

Så här ser tornet ut:


Det var en rätt psykedelisk upplevelse att åka upp med hissen.

Det var gjort som någon slags färd där man lämnar planeten och hamnar någonstans högt uppe i rymden.
Så här såg det ut i taket där man kunde se hur man åkte iväg. Eller åkte man till något..? Jag fattade nog aldrig riktigt.



Väl uppe kunde man blicka ut över Seoul åt alla håll. Synd att det var en sådan tråkdag vädermässigt.


Det blåtonade glaset i rutorna gjorde ju inte saken muntrare.

Men toan var fin. Kolla vilken utsikt man har när man tvättar händerna.

 En liten utvikning blev det idag.

Fler kommersiella veckofönster finns hos Susanne.

6 kommentarer:

  1. Gamla kära kånken! Oj vad böcker, chokladflaskor, korvmackor och annat den har fått innehålla under alla år!

    Och snacka om flådig toa!

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk att åka ända till Korea och sedan köpa Fjällrävengrejor. Ja, det är nog exotiska saker för många som kommer dit. Utsikten från tornets toa var inte dum.

    SvaraRadera
  3. Åhh vilka häftiga bilder du visar från tornet i Seoul! Så kul att se! Synd förstås att vädret var så dåligt annars kan jag tänka mig att utsikten över staden är fantastisk.

    Jag kände inte till att Kånken nu finns i så många fina färger.

    SvaraRadera
  4. Gillar verkligen ditt "bihang" och säger som Jah Hollis att den utsikten var då rejält tilltagen.

    Kånken väcker minnen hos mig också. Minns den allra första, gröna, som blev alldeles full av slitna hål innan den slängdes. I Nicaragua hann jag avverka två stycken, varav den sista var röd.

    SvaraRadera
  5. Härlig och verkligen unik bild på kommersiellt fönster. Bihanget var intressant och utsiktsbilden var otroligt fin, trots eller kanske tack vare det dimmiga vädret.

    SvaraRadera
  6. WOW vilken utsikt!
    Vi har fortfarande kvar Kånken sen ungarna var små...drygt 20 år sedan och den används fortfarande när vi har matsäck med oss i skogen. Tänk vilken kvalité!
    Men när den gröna går sönder så måste jag nog köpa mig en röd.

    SvaraRadera