01 oktober 2011

Veckans fönster - Kommersiellt

Besök på muséer och andra "sevärdheter" avslutas ju ofta med man leds in i souvenirshopen. Så även i N Seoul Tower i Sydkorea. Här gör de reklam för en nyhet - Fjällrävens kånken, denna tidlösa klassiker och framtida favorit, som Fjällräven själva skriver. Kånken har funnits i över 30 år nu här hemma.

För att vika ut det här med N Seoul Tower lite så kan jag berätta att jag var där en väldigt mulen och rätt regnig dag, alltså var det inte som gjort för ett besök högt uppe för att få utsikt över staden.

Så här ser tornet ut:


Det var en rätt psykedelisk upplevelse att åka upp med hissen.

Det var gjort som någon slags färd där man lämnar planeten och hamnar någonstans högt uppe i rymden.
Så här såg det ut i taket där man kunde se hur man åkte iväg. Eller åkte man till något..? Jag fattade nog aldrig riktigt.



Väl uppe kunde man blicka ut över Seoul åt alla håll. Synd att det var en sådan tråkdag vädermässigt.


Det blåtonade glaset i rutorna gjorde ju inte saken muntrare.

Men toan var fin. Kolla vilken utsikt man har när man tvättar händerna.

 En liten utvikning blev det idag.

Fler kommersiella veckofönster finns hos Susanne.