18 december 2011

Bildligt talat


Mer bildligt talat finns hos Mimo.

14 kommentarer:

  1. Vad är nu detta? Någon slags behandling för hälsa och välbefinnande? Jag känner mig lätt klaustrofobisk bara av att titta på bilderna!

    SvaraRadera
  2. En föryngringskur? Delar Elisabeths känsla och börjar nervöst vifta på armarna för att göra mig fri... ;)

    SvaraRadera
  3. :)Inte heller jag skulle stå ut med att ligga nedbäddad där.
    Blev de slätare eller vackrare eller vad var syftet?

    SvaraRadera
  4. Intressant bild! Undrar också vad som är syftet med att ligga där. :)

    SvaraRadera
  5. Aj aj. Det där ser inte riktigt komfortabelt ut! Men slutresultatet kanske blir till belåtenhet!
    Bra fångat!

    SvaraRadera
  6. Jag blir också nyfiken på vad detta är för hälsotrend som avnjuts på detta fängslande sätt ;)

    SvaraRadera
  7. Varför gräva ner en massa trevliga damer, de ser ju riktigt krya ut ....

    SvaraRadera
  8. Tänkte först att det var någon slags proteströrelse, men det är visst spabehandling. Cool bild!

    SvaraRadera
  9. Först funderade jag vad det var men såg sedan att det nog är en ren hälsokur;-)

    SvaraRadera
  10. Oj, vad händer här?
    Ser lite otäckt ut, men anar någon hälsobehandling...
    Inget jag själv skulle prova på.
    Men det blev ett välfångat, roligt foto. :-)

    SvaraRadera
  11. Det är är en typ av spa i Japan. Man la sig ner iförd tunn bomullsrock i den varma vulkansanden och fick sedan ett tunt lager sand skottad över sig. Varmt och gott. Lite för varmt i längden faktiskt. Sådär 10-15 minuter var lagom. Sedan reste man sig upp och tog sig in byggnaden intill för att ta sig ett härligt japans bad. Därefter - total avslappning. Skönt.
    Men lite lustigt ser det ut. :-)

    SvaraRadera
  12. Ja, det ser ju onekligen roligt ut :o)

    SvaraRadera
  13. Neej, aldrig att jag hade lagt mej ner där, hade tagit badet direkt;)

    annette

    SvaraRadera