05 februari 2012

Bildligt talat


Mer Bildligt talat finns hos Mimo.

16 kommentarer:

  1. Öööh, vad är detta? =)
    Gående till vänster och rullstolsburna till höger men mer fattar jag inte. Vet du?

    SvaraRadera
  2. Pumita: Jag fattar verkligen ingenting, men tänkte att någon klok person kanske kan upplysa mig.

    SvaraRadera
  3. Inte jag då med andra ord. ;)

    Vad är det för hus i bakgrunden?

    SvaraRadera
  4. Pumita: Jag hade hoppats på dig, men när inte ens du vet då är det nog kört.
    Alltså det här med detaljfrågor... Bilden är från Kyoto så mycket vet jag. :-)

    SvaraRadera
  5. Bra att Du vet var bilden är ifrån, resten fattar jag noll av, skall man låsa fast gamla människor där det inte är för rullstolar;)

    Och som Du skriver, vet inte Pumita så är det ju ingen mening att försöka sig på en gissning!!!

    annette

    SvaraRadera
  6. annette: Visst är det så. Vi får vänta ut Pumita och hoppas på att hon kommer på något.

    SvaraRadera
  7. Haha, jag fattar inte heller någonting! Kom igen nu, Pumita, kom med en lösning. ;)

    SvaraRadera
  8. Hihihi! Detta var klurigt. Synd att jag inte går kvar på gympan där vi hade en ledare som var från Japan. Undrar just om hon vetat vad detta är?

    SvaraRadera
  9. Määh, vad jobbiga ni är! ;) Synd att jag såg det här precis innan det är dags att släcka ner för nu måste jag komma på en väl genomtänkt och helst kvalificerad gissning åtminstone... Jag kommer inte att kunna sova i natt, bara så ni vet. JAG har aldrig varit i Japan, inte ens i Asien. Hur ska JAG kunna veta nåt om det här... yadda yadda yadda. Tänk själva era slöa drönare! ;)

    SvaraRadera
  10. Jag säger som Pumita - öööh, vad är detta? Ja, inte vet jag. Kul om Pumita kan knäcka mysteriet i natt!

    SvaraRadera
  11. Hm, Kan det vara parkering för friska personer vs rullstols/handikappade personer? Spännande bild som väcker frågor.

    SvaraRadera
  12. Lustigt foto.
    Kanske någon tillfällig parkering för rörelsehindrade?
    Stolparna ser flyttbara ut.
    Även skyltarna på stolparna ser flyttbara ut. Kanske pågår det en strid om vem som ska få platsen närmast ingången och de har ännu inte bestämt den slutgiltiga placeringen?
    Gillar din bild som väcker funderingar.

    SvaraRadera
  13. Kul med bilder som väcker nyfikenhet. Jag har rådfrågat lite. Det är ett vanligt bostadshus vars namn står på skylten. Två handikapp skyltar, röd gubbe böjd och har ont i rygen, rörelsehindrad och rullstolen. Men sen är vi lika frågande vad ställningarna är till för. Mystiken tätnar...

    SvaraRadera
  14. Ilhertz: Fantastiskt! Tack! Nu var det bara det där med ställningarna kvar då. :-)

    SvaraRadera
  15. Det där får mig att tänka på marathonlopp. En bana för friska och en bana för rullstolslöpare kanske???

    SvaraRadera